Sennyei Vera

(Bp., 1915. jan. 3.–Bp., 1962. máj. 28.): színész. A SzAk-t 1936-ban végezte el, de már főiskolásként is szerepelt a Magyar, a Városi és a Nemzeti Színházban. 1936-tól 1939-ig a Magyar, az Andrássy úti és a Belvárosi Színházban játszott. 1940-ben a Royal, 1941-től 1943-ig a Pünkösti Andor vezette Madách Színházban szerepelt. 1945-től 1949-ig Várkonyi Zoltán Művész Színházának tagja volt. 1949-től 1951-ig az Ifjúsági, 1951–1954 között a Madách Színház művésze. 1954-ben átszerződött a Vidám, 1956-ban a Fővárosi Operettszínházhoz. 1960-tól a Petőfi Színházban játszott. 1960 nyarán a Körszínházban aratta utolsó nagy sikerét Klütaimnesztra szerepében, Euripidész: Iphigeneia Auliszban c. drámájában. Feltűnő szépségű, méltóságteljes megjelenésű, erotikus légkört teremtő színésznő volt, rekedtes, fátyolos hanggal. Kezdetben éppen ezért üres szépasszonyok szerepeit osztották rá. A karakterszerepektől menekült, ugyanakkor drámai erővel, lélektanilag árnyaltan jelenítette meg a modern nőfigurákat. Alakításaiból a humor sem hiányzott, az életszeretet jellemezte. Neki írta Hubay Miklós Melitta szerepét az Egy szerelem három éjszakája c. darabjában. Sanzonokat egész életében szívesen énekelt. 1961-ben érdemes művész kitüntetést kapott. F.Sz. Éva (Madách I.: Az ember tragédiája); Lady Clarisse (Parker: Disraeli); Poppea (Felkai F.: Néró); Margaret Orme (Galsworthy: Úriemberek); Andromaché (Giraudoux: Trójában nem lesz háború); Mrs. Cheverley (Wilde: Eszményi férj); Kupavina (Osztrovszkij: Farkasok és bárányok); Ivanova (Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés); Hedda Gabler (Ibsen); Lucia (Sartre: A temetetlen holtak); Kocsma Jenny (Brecht–Weill: Koldusopera); Mama (Mándy I.: Mélyvíz); Adél (Molnár F.: Üvegcipő).

SENNYEI VERA –

SENNYEI VERA – Mrs. Cheverley (Wilde: Eszményi férj)