10278.htm
CÍMSZÓ: Avérosz
SZÓCIKK: Avérósz (h. Bűnök).
A bűnök kriminológiai szempontból természetesen a talmudikus jogban is sokféle
meghatározás alá esnek és a minősítésben mindig az elkövetett bűn természete és
célzata, a büntetés kiszabásában pedig a bűn nagysága és az abból származott
ártalom irányadó. A polgári fenyítésen túleső vonatkozásokban két fő
kategóriába sorozza a Talmud a bűnöket. Az egyikbe tartoznak az Isten ellen, a
másikba az ember ellen elkövetett bűnök. Az Isten ellen elkövetett bűnöket
(avérosz sébén ódom lamókóm)a jomkippur kiengeszteli; azokat a bűnöket azonban,
amiket embertársa ellen (avérosz sébén ódom lachavéró) követ el az ember, nem
engeszteli ki a jomkippur, hacsak a sértettet meg nem követi. (Jóma).
Ez a címszó a Magyar Zsidó Lexikonban (1929, szerk. Újvári Péter)
található. A felismertetett és korrektúrázott szövegben előfordulnak még hibák,
úgyhogy a szócikk pontos szövegének és külalakjának megtekintéséhez nyissa meg
a digitalizált oldalképet! Ez a(z) 278. címszó a lexikon =>
71. oldalán van. Az itt olvasható változat forrása: Nagy
Péter Tibor: Az 1929-es magyar zsidó lexikon adatbázisa. Szociológiai
adatbázisok No. 1. WJLF, Budapest, 2013
A további szöveg a keresőmotor hatékonyságának
növelésére szolgál, nem elolvasásra.
4953255472018468
10278.htm
CÍMSZÓ: Avérosz
SZÓCIKK: Avérósz h. Bűnök . A bűnök kriminológiai szempontból természetesen
a talmudikus jogban is sokféle meghatározás alá esnek és a minősítésben mindig
az elkövetett bűn természete és célzata, a büntetés kiszabásában pedig a bűn
nagysága és az abból származott ártalom irányadó. A polgári fenyítésen túleső
vonatkozásokban két fő kategóriába sorozza a Talmud a bűnöket. Az egyikbe
tartoznak az Isten ellen, a másikba az ember ellen elkövetett bűnök. Az Isten
ellen elkövetett bűnöket avérosz sébén ódom lamókóm a jomkippur kiengeszteli;
azokat a bűnöket azonban, amiket embertársa ellen avérosz sébén ódom lachavéró
követ el az ember, nem engeszteli ki a jomkippur, hacsak a sértettet meg nem
követi. Jóma .
10278.ht
CÍMSZÓ Avéros
SZÓCIKK Avérós h Bűnö bűnö kriminológia szempontbó természetese talmudiku
jogba i sokfél meghatározá al esne é minősítésbe mindi a elkövetet bű természet
é célzata bünteté kiszabásába pedi bű nagyság é a abbó származot ártalo
irányadó polgár fenyítése túles vonatkozásokba ké f kategóriáb sorozz Talmu
bűnöket A egyikb tartozna a Iste ellen másikb a embe elle elkövetet bűnök A
Iste elle elkövetet bűnöke avéros sébé ódo lamókó jomkippu kiengeszteli azoka
bűnöke azonban amike embertárs elle avéros sébé ódo lachavér köve e a ember ne
engesztel k jomkippur hacsa sértette me ne követi Jóm
10278.h
CÍMSZ Avéro
SZÓCIK Avéró Bűn bűn kriminológi szempontb természetes talmudik jogb sokfé
meghatároz a esn minősítésb mind elkövete b természe célzat büntet kiszabásáb
ped b nagysá abb származo ártal irányad polgá fenyítés túle vonatkozásokb k
kategóriá soroz Talm bűnöke egyik tartozn Ist elle másik emb ell elkövete bűnö
Ist ell elkövete bűnök avéro séb ód lamók jomkipp kiengesztel azok bűnök azonba
amik embertár ell avéro séb ód lachavé köv embe n engeszte jomkippu hacs
sértett m n követ Jó
10278.
CÍMS Avér
SZÓCI Avér Bű bű kriminológ szempont természete talmudi jog sokf meghatáro
es minősítés min elkövet termész célza bünte kiszabásá pe nagys ab származ árta
iránya polg fenyíté túl vonatkozások kategóri soro Tal bűnök egyi tartoz Is ell
mási em el elkövet bűn Is el elkövet bűnö avér sé ó lamó jomkip kiengeszte azo
bűnö azonb ami embertá el avér sé ó lachav kö emb engeszt jomkipp hac sértet
köve J
10278
CÍM Avé
SZÓC Avé B b kriminoló szempon természet talmud jo sok meghatár e minősíté
mi elköve termés célz bünt kiszabás p nagy a szárma árt irány pol fenyít tú
vonatkozáso kategór sor Ta bűnö egy tarto I el más e e elköve bű I e elköve bűn
avé s lam jomki kiengeszt az bűn azon am embert e avé s lacha k em engesz
jomkip ha sérte köv
1027
CÍ Av
SZÓ Av kriminol szempo természe talmu j so meghatá minősít m elköv termé
cél bün kiszabá nag szárm ár irán po fenyí t vonatkozás kategó so T bűn eg tart
e má elköv b elköv bű av la jomk kiengesz a bű azo a ember av lach e enges
jomki h sért kö