11320.htm
CÍMSZÓ: Fajelmélet
SZÓCIKK: Fajelmélet. Az
antropológia fattyúhajtása és arra törekszik, hogy a nem árjaszármazású népeket
alacsonyrendűeknek bélyegezze. Módszerei nem a tudomány, hanem a demagógia célkitűzéseit
követik és a legnagyobb mértékben megbízhatatlanok. A F. francia produktum, de
a franciák között csak kevés művelőre talált. Az egész elméletet a németek
sajátították ki, kimélyítették, ráépítették az antiszemitizmust és tovább
adták. Magyarországba is a németek importálták, hogy itt élő elvbarátaik a
zsidók ellen fordíthassák. A komoly tudomány körében természetesen nem sok
érdeklődést keltett és csak a szenvedélyes túlzók gyarapították belőle a magyar
zsidóság ellen irányuló elfogultságaikat. Pedig első kibontakozásában a F. nem
is a zsidók ellen, hanem azok ellen a franciák ellen fordult, akik fölidézték a
forradalmat. A teória alapelemeit gróf Gobineau konstruálta meg. 1848-ban írt
művében azt igyekszik kimutatni, hogy a forradalmat a germán eredetű
fajnemesség ellen érzett fajgyűlölet robbantotta ki az alacsonyrendű és kelta
származású néprétegből; a forradalomban tehát nem a történelem kényszerűsége,
hanem a faji antagonizmus érvényesült. A német L. Woltmann tovább fejlesztette
ezt a gondolatot és a zsidókra alkalmazta, csak azért, hogy ösztönösnek és
természetesnek látszó faji ellentétekkel igazolhassa az antiszemitizmust. Az
engesztelhetetlenség végokát magában a zsidó nép származásában kereste és
megállapította, hogy már keletkezésében is nemtelen a zsidó faj, mert olyan
vérkeresztezésnek a sarjadása, amely már önmagában is nemtelen. Jóllehet, hogy
a zsidó nép eredetére vonatkozó kutatásait még nem zárta le a tudomány és
véglegesen azt sem tisztázta még: »Földközi tenger keleti partjairól elágazott
hettiták, föníciaiak, assyrok, babilóniaiak, médek, perzsák ázsiai, vagy pedig
a Földközi tenger déli partjain megtelepedett arabok, egyiptomiak, kabilok és
abesszíniaiak afrikai népcsoportjához tartoznak-e a zsidók, Woltmann mégis azt
állítja, hogy faji bélyegüket Palesztina sokféle alacsonyrendű népétől kapták,
amelyekkel a hosszú koponyájú, szőke hódítók összekeveredtek. Ha komolyabban
veszi a hipotézisét, akkor azt a következtetést is levonhatta volna belőle,
hogy faj bélyegüket a hosszúkoponyájú, szőke, felsőrendű hódítóktól nyerték a
zsidók. De céljának jobban megfelelt a másik következtetés. Hidegvérűen
építette rá azt a tantételét, hogy a zsidó nép az intelligenciának és a morális
hajlamoknak olyan keveréke, amelyben az alacsonyrendű népek által belefertőzött
hatások elnyomták azt az örökséget amelyet a felsőbbrendű szőke faj kevert a
zsidóvérbe. Innen van, hogy a zsidó nép intelligenciája épp olyan szembetűnő,
mint erkölcsi fogyatékossága, amelyet származásának köszönhet. Woltmann nyomán
dogmatizálta az antiszemitizmus azt a felfogását, hogy a zsidó nép
alacsonyrendű és ártalmas, mert a származásában gyökerező hibák
kiirthatatlanok. Ha igaz lenne is, hogy a zsidók abból a vérkeveredésből
származnak, amelyet Woltmann szupponál (ami nem is igaz), az ebből levont
következtetés mégis helytelen, mert nincs nép a világon, amelyben a négyezer
vagy ötezer év előtt kapott vérségi hatások még ma is rezonálnak. Ellenben
igaz, hogy az eredet káros hatásai már kétszáz-háromszáz év alatt is elmosódnak
és a rossz típusból egy egészen jó típus származhat, amit bizonyítani lehet a
mai ausztráliaiakkal, akik deportált fegyencektől és az amerikaiakkal, akik
nagyrészt kalandoroktól származnak. És még a beléje jutott sok színes vér sem
tudta megrontani ezt a nagyszerű embertípust, pedig nem négyezer, hanem csak
kétszáz vagy háromszáz év előtt indult meg a veszedelmessé válható
vérkeresztezés. Woltmann tanításai eléggé termékeny talajra találtak, a F.
mégis csak 1899. érte el teljes kivirágzását, még pedig az angol származású
Houston Stewart Chamberlain német tudósnak Die Grundlagen Des 19. Jahrhunderts
c. munkájában. Megvesztegető dialektikájának káprázataiban a könyv belső hibái
könnyen rejtőzhettek el a laikus olvasó előtt és ennek köszönhette óriási
sikerét. A tudományos kritika azonban elég korán vette észre, hogy Chamberlain
okfejtései és megállapításai tudománytalanok. Még alapvető tételeit is olyan
feltevésekből konstruálta meg, amelyek tudományosan nem is igazolhatók. Így
megállapítja, még pedig nagyon önkényesen, hogy a zsidó nép az arab fennsíkon
élt izraelita törzsek és a Palesztinában talált rövidkoponyájú szíriaiak
keveredéséből származik. Ez a megállapítás nélkülözi a történelmi szankciót,
mert hiszen a chetitákkal és amoritákkal való vérrokonság sokkal valószínűbbnek
látszik, de megbízható támaszpontok hiányában még ezt a feltevést sem fogadja
el a tudomány és még máig sem tisztázta le véglegesen a zsidó nép származását.
A bontakozó F. nem törődött ilyen kicsinységekkel. Arra, hogy a zsidó fajt
alacsonyrendűnek, az árja-fajt felsőrendűnek tüntesse fel, minden eszközt jónak
talált, még azt a módszert is, amely a zsidó történelem küszöbén kezdi meg a
hamisítást. Az ősi rossz keveredésből származtatni az alacsonyrendűnek
bélyegzett mai zsidót: rendszerré erősödött a F.-ben, de Chamberlain hipotézise
mellett mások is keletkeztek. O. Hauser 1922. még ijesztőbb kémiával keveri ki
a zsidószármazást. 1922-ben írt zsidó történetében túl jónak tartja a
Chamberlain által feltételezett szír keveredést és azt állítja, hogy a zsidó
nép nemes árja és nemtelen fekete meg sárga fajoktól származik. A felerészben
fehér, felerészben színes származás két csoportra bontja a zsidóságot. Az egyik
magasabb rendű (de még mindig nem olyan magasrendű, mint az árja), a másik
alacsonyrendű. A próféták (Hauser szerint) a világos és hosszú koponyanyájú faj
ivadékai (a jó Isten tudja, honnan veszi, hogy minden próféta szőke és
hosszúkoponyájú volt), míg a papirendbe tartozó kohaniták. a kerekkoponyájú
sötét, alacsonyrendű fajt képviselik a zsidóságban. (Nem ide tartozik, de IL
tudományos komolytalanságának illusztrálására megemlítjük, hogy a «rövid
koponyájú, feketehajú, lapos arcú» katolikus papságot is kizárja az árja
közösségből és külön típusnak stigmatizálja a nemes germánságban, mintha, szőke
és kékszemű embert föl sem szentelne a katholikus egyház, vagy mintha minden
szőke és kékszemű árja nyomban megbámulna, amint pappá szentelik.)
Következtetéseiben éppen olyan tudománytalan a F., mint kiindulópontjain. A
zsidóság célzatos lekicsinyítésén kívül az a legfőbb célja, hogy az emberiség
koronájának az árja-germánt tegye meg. Dogmatikusan állítja: «Kultúrképes faj
csak egy van és ez a germán faj.» «A magas növésű, szőke, kékszemű germán az
egyetlen típus, amely alkotni és teremteni tud.» Chamberlain még a szumir,
akkád, assyr, babilóniai, görög, római kultúrát is bevándorolt germánoknak
tulajdonítja. Woltmann nemcsak a faj kiválóságát köti a germánszármazáshoz, de
az egyén kiválóságát is és igazolás nélkül állítja, hogy az emberiség zsenijei
kivétel nélkül germán származásúak. Nagy Sándor, Caesar és Napóleon tehát
germánok voltak. És az a mongol, aki Kínában korábban találta fel a puskaport,
mint a német Schwarz, nem kínai, hanem germán volt a woltmanni felfogás
szerint. Hogy mennyit ér ez az egész elmélet, abból derül ki, hogy a germánság
faji bélyegét a test magas növésében, a koponya hosszú formájában és a haj
szőkeségében látja. Holott bebizonyított tény, hogy ezek a sajátságok nem
kizárólagos germán vonások, de nincs is olyan emberfaj a világon, amelyről azt
mondhatjuk, hogy csak őt magát jellemzik ezek a «faji» stigmák. A test növése
első sorban a klímától függ, az életkörülményektől és a gazdasági viszonyoktól
(l. Antropológia). Amióta a zsidók kikerültek gettóikból, de különösen azóta,
amióta sporttal is foglalkoznak, a testi fejlődésük is kedvezőbb és biztató
regenerálódást mutat. Az a feltevés tehát, amely a test növésformáját a fajok
bélyegévé teszi meg, alaposan kétségbe vonható. Nem bizonyult elfogadhatónak a
koponyamérés, és az erre támaszkodó koponyaforma-elmélet sem, mert kiderült,
hogy minden népben és népcsoportban keverten fordulnak elő a koponyaformák,
tekintet nélkül arra, hogy milyen fokú kultúrában él az illető népcsoport. Az a
feltevés pedig, hogy a hosszú koponya a felsőbbrendűség jele, már azért sem
igaz, mert az alacsonyrendűnek tartott négerek, ausztráliaiak és eszkimók
között is bőségesen találunk hosszú koponyájúakat; a kerek és széles koponya
pedig azért nem jellemezheti az alacsonyrendűséget, mert a legújabb mérések azt
mutatják, hogy a németek legnagyobb része kerek és széles koponyájú. Mint a
test növése, a koponyaforma is külső körülmények eredménye és az az állítás,
hogy a megnyúlt koponya nemesebb és több intelligenciát fogadhat be, mint a
rövid vagy középkoponya, már régen elavult. A legnagyobb tudósok, írók,
művészek, hadvezérek, államférfiak és feltalálók között, bármely nemzethez
tartozzanak is, olyan gyakori a kerek koponya, hogy a hosszú koponyaformáról
alkotott hipotézis önmagától elesik. F. v. Luschan a berlini antropológiai
intézet igazgatója, kertelés nélkül abszurdumnak mondja ezt a hipotézist, mert
azt állítani, hogy valamely típusnak hosszú vagy rövid koponya a karaktere,
éppen olyan értelmetlen, mint az, ha hosszúkoponyájú idiómáról beszélne valaki.
Mindaz, amit O. Ammon, E. Fischer, F. Lenz, H. Günther, Driesmann és mások a
germánság felmagasztalására összeírtak, inkább kompromitálja a F.-et, semhogy
megerősítené. A koponyaforma kialakulása az egyszármazásúnak vallott
embercsoportok között is annyira ingadozó, hogy faji jellegnek még ott sem
vehető, ahol egységesebb jelenségnek mutatkozik. Friedrich Hertz méréseken és
adatokon alapuló tanulmányainak eredményét a következőkben foglalja össze: 1. A
koponyaforma nem a származás adottságának az eredménye, hanem a fejlődésé. A
történelem kezdetén inkább hosszúkoponyájúak voltak az emberek, de a fejlődés
során a kerek koponya mindenütt háttérbe szorítja a hosszú koponyát. 2. A
hegyilakók rendszerint kerek koponyájúak. 3. Sok országban a városlakók koponyája
valamivel elnyúltabb, mint a vidéken lakóké. Éppen így nem vehető faji
jellegnek a haj, az arc és a szem színe sem, mert mikroszkopikus vizsgálatok
kiderítették, hogy már az a teória is, amely fehér és színes fajokra osztja az
emberiséget, tévedésen alapul. A fajok általában «színesek», a fehér faj is
színes faj és csak árnyalatokban különbözik a fekete vagy sárga fajtól. A
sötétebb vagy világosabb színárnyalat az úgynevezett szerves pigmentumtól
származik, amelyet a természet a tropikus vidékeken lakók bőre alatt
bőségesebben helyezett el. A szőke hajban még annyi bizonyító erő sincs a faj
alacsony- vagy magasrendűsége mellett, mint a színes arcbőrben, mert egyedül
uralkodó formában sehol sem található a szőkeség. Ha pedig a zsidóság ellen
használjuk bizonyítékul a haj színét, akkor inkább a magasrendűségét lehetne
bizonyítani azzal, mint az alacsonyrendűséget, mert elég sok közte a szőke és
vörös hajú (l. Antropológia) és nemcsak az északi országokban, hanem délen,
Észak-Afrikában és Palesztinában is. A modern antropológia a F.-tel szemben azt
vallja, hogy az ember fejlődésében erősebb tényező a környezet, mint a
származás A koponyaforma, a haj, szem és arc színe, végül a test növése sem
jellemezheti a típust, mert ez a klíma, a miliő és az életkörülmények produktuma.
Nem a külső jelek határozzák meg a fajiságot, hanem az a karakter, amely
valamely néptörzsben a geográfiai viszonyok és történelmének nevelő hatásai
alatt bontakozott ki. A típus alacsony- vagy magasrendűsége pedig nem a
vérségtől függ, hanem a művelődési lehetőségektől és az alacsonyrendűnek
tartott népcsoportok könnyen válhatnak magasrendűekké, ha művelődési
lehetőségeik kedvezőbbre alakulnak. A F.-nek az a törekvése tehát, hogy «faji»
stigmákat költsön rá a zsidóságra és fajiságának adottságával bizonyítsa a
reáköltött inferioritást, a komoly tudomány fóruma előtt kudarcot vallott. A
zsidó és általában a sémita kultúra évezredekkel előzte meg az európai
kultúrát, ha tehát a faji típust a származás szabja meg, akkor a zsidó nép nem
lehet alacsonyabb rendű a nem sémita népeknél, mert ezek olyan törzsektől
származnak, amelyek még a kultúra küszöbéig sem jutottak el, mikor a sémita
népek már a kultúra magas fokán állottak. De nem lehet ebből kiváltságot sem
statuálni a zsidók számára, mert kultúranívójuk igen sokszor változott meg az
életkörülmények hatása alatt és volt idő, mikor elég alacsonyan álltak a népek
között. De egy fokon a történelemnek egyetlen periódusában, sem állt az
egyetemes zsidóság, mert szétszórtságánál fogva sokféle hatások alatt
nevelődött. Ha a F. nem akar mégsem engedni abból a felfogásából, hogy a vérség
határozza meg a fajiságot, akkor számba kell venni a keveredést is és a
zsidóság csak annyira számíthat fajnak, mint a germán, amely sokféle vért
kevert el a mai német vérbe. Ha a vérkeresztezés nemesítőleg hatott a germán
népre, nemesítőleg hatott akkor a zsidó népre is. A tudomány meggyőző
bizonyítékai mellett a F. nem tarthatja fenn álláspontját és a zsidósággal
szemben is csak azt vallhatja, hogy nem a koponya formája, sem hajának és
arcának színe dönti el a fajiságát, hanem lelki életének összessége, mert a jó
vagy rossz típust ez adja meg. Minthogy pedig a lelkiélet összessége a
művelődési lehetőségek és a gazdasági viszonyok produktuma, tudomásul kell
venni, hogy a zsidóság sem vonhatja ki magát a fejlődés törvényei alól és
ugyanazok a törvények, amelyek érvényesülnek a magyar, francia, angolszász,
szláv vagy arab nép fejlődésében, érvényesülnek a magyar, francia, angolszász,
szláv vagy arab nép között lakó zsidóban is. Kisebb eltérések persze csakúgy
lehetségesek, mint ahogy nem egységes az őslakók típusa som és ahogy a
leghomogénebb nép is kitermel olyan egyéniségeket, amelyek nélkülözvén a közös
vonásokat, külső és belső eltéréseket mutatnak. Mindebből nyilvánvaló, hogy a
zsidóság jó és rossz vonásai nem a «faj» meghatározott természetéből, hanem
olyan hatásokból erednek, amelyekből egységes etnográfiai, kulturális és
gazdasági területen kialakul a nemzsidó típus is. Különösen áll ez a magyar
zsidóságra, amelyet évezredes együttélés kapcsol a magyarsághoz. Nyelvben,
érzésben és gondolkodásban a magyarságba forrt a magyar zsidó és öntudatosan
magyarnak vallja magát. Ebben a szemléletében annyira következetes, hogy
túlnyomó többsége sértésnek veszi a faji elosztályozását és tiltakozik minden
törekvés ellen amely közte és a magyar nép között mesterséges válaszfalakat
emel és illuzóriussá akarja tenni a törvényt is, amely emancipálta és nem
nemzetiségnek, hanem a magyar nép egyeteméhez tartozó felekezetnek deklarálta.
Mindenesetre igaz, hogy a zsidóságnak a magyarsághoz való viszonyát
logikusabban határozza meg a politikai és kulturális egybeforrottság és a közös
fejlődés egyéb adottsága, mint a biológiai származás egyformasága, vagy
különfélesége, amely minden ma élő népben úgyis túlontúl problematikus. A F.
persze még a politikai és kulturális összeforrottságot is tagadja és erre
vonatkozó bizonyítékait nem a háborúból veszi, mikor a közös szenvedés nem tett
különbséget zsidó és nemzsidó magyar között, hanem a forradalomból és a
proletárdiktatúrából, amelynek minden ódiumát a zsidóságra hárítja azon az
alapon, hogy zsidók is szerepeltek a súlyos következményű felfordulásban. Két
ténykörülmény szól ez ellen az igazságtalan általánosítás ellen. Az egyik az,
hogy csak zsidó kezdeményezésből nem robbanhatott volna ki a forradalom. A
nemzet sorsát akkor a nemzsidó tömegek döntötték el. Azok a zsidók pedig, akik
csatlakoztak a proletárdiktatúrához, nagyrészt olyan egyénekből álltak, akik a
zsidóságtól egészen, vagy majdnem egészen elszakadtak. A másik ténykörülmény
tehát az, hogy az ellenforradalmat zsidók is támogatták, az első kezdeményezői
a szegedi zsidó tisztek voltak és nélkülük éppen úgy nem lehetett volna
megszervezni az ellenforradalmat, mint ahogy nem lehetett volna megszervezni a
nemzsidó tömegek nélkül a forradalmat sem. Ha a F. nem veszi a zsidóság mellett
szóló tanúságtételnek az ellenforradalmat, mért akar akkor ellene bizonyítani a
forradalommal? Ez az ellentmondás olyan kézenfekvő, hogy a józan kritika nem
fogadhatja el a F. erőszakos tantételeit, annál kevésbé, mert nem csak a
gyakorlati élet tapasztalataival ellenkeznek, hanem a tudomány tapasztalataival
is. A háborút követő izgalmak között azonban, sajnos, ritkán juthatott szóhoz a
józan kritika és itt is történtek kísérletek arra, hogy a F. kétséges érvényű
szelekciója idegennek bélyegezze a zsidóságot. Gyökeret ereszteni és
megterebélyesedni mégsem tudott itt a F. és az egy Méhely Lajos zoológuson
kívül alig akadt tudós, aki irodalmi megművelésre is érdemesítette volna. De
ellenirodalma sem támadt és ez bizonyítja legjobban, hogy itt nem vette senki
sem komolyan a Németországból importált F.-et. L. Antropológia, Asszimiláció,
Antiszemitizmus.
Ez a címszó a Magyar Zsidó Lexikonban (1929, szerk. Újvári Péter)
található. A felismertetett és korrektúrázott szövegben előfordulnak még hibák,
úgyhogy a szócikk pontos szövegének és külalakjának megtekintéséhez nyissa meg
a digitalizált oldalképet! Ez a(z) 1320. címszó a lexikon =>
252. s köv. oldalán van. Az itt olvasható változat forrása:
Nagy Péter Tibor: Az 1929-es magyar zsidó lexikon adatbázisa. Szociológiai
adatbázisok No. 1. WJLF, Budapest, 2013
A további szöveg a keresőmotor hatékonyságának
növelésére szolgál, nem elolvasásra.
4953255472018468
11320.htm
CÍMSZÓ: Fajelmélet
SZÓCIKK: Fajelmélet. Az antropológia fattyúhajtása és arra törekszik, hogy
a nem árjaszármazású népeket alacsonyrendűeknek bélyegezze. Módszerei nem a
tudomány, hanem a demagógia célkitűzéseit követik és a legnagyobb mértékben
megbízhatatlanok. A F. francia produktum, de a franciák között csak kevés
művelőre talált. Az egész elméletet a németek sajátították ki, kimélyítették,
ráépítették az antiszemitizmust és tovább adták. Magyarországba is a németek
importálták, hogy itt élő elvbarátaik a zsidók ellen fordíthassák. A komoly
tudomány körében természetesen nem sok érdeklődést keltett és csak a
szenvedélyes túlzók gyarapították belőle a magyar zsidóság ellen irányuló
elfogultságaikat. Pedig első kibontakozásában a F. nem is a zsidók ellen, hanem
azok ellen a franciák ellen fordult, akik fölidézték a forradalmat. A teória
alapelemeit gróf Gobineau konstruálta meg. 1848-ban írt művében azt igyekszik
kimutatni, hogy a forradalmat a germán eredetű fajnemesség ellen érzett
fajgyűlölet robbantotta ki az alacsonyrendű és kelta származású néprétegből; a
forradalomban tehát nem a történelem kényszerűsége, hanem a faji antagonizmus
érvényesült. A német L. Woltmann tovább fejlesztette ezt a gondolatot és a zsidókra
alkalmazta, csak azért, hogy ösztönösnek és természetesnek látszó faji
ellentétekkel igazolhassa az antiszemitizmust. Az engesztelhetetlenség végokát
magában a zsidó nép származásában kereste és megállapította, hogy már
keletkezésében is nemtelen a zsidó faj, mert olyan vérkeresztezésnek a
sarjadása, amely már önmagában is nemtelen. Jóllehet, hogy a zsidó nép
eredetére vonatkozó kutatásait még nem zárta le a tudomány és véglegesen azt
sem tisztázta még: Földközi tenger keleti partjairól elágazott hettiták,
föníciaiak, assyrok, babilóniaiak, médek, perzsák ázsiai, vagy pedig a Földközi
tenger déli partjain megtelepedett arabok, egyiptomiak, kabilok és
abesszíniaiak afrikai népcsoportjához tartoznak-e a zsidók, Woltmann mégis azt
állítja, hogy faji bélyegüket Palesztina sokféle alacsonyrendű népétől kapták,
amelyekkel a hosszú koponyájú, szőke hódítók összekeveredtek. Ha komolyabban
veszi a hipotézisét, akkor azt a következtetést is levonhatta volna belőle,
hogy faj bélyegüket a hosszúkoponyájú, szőke, felsőrendű hódítóktól nyerték a
zsidók. De céljának jobban megfelelt a másik következtetés. Hidegvérűen
építette rá azt a tantételét, hogy a zsidó nép az intelligenciának és a morális
hajlamoknak olyan keveréke, amelyben az alacsonyrendű népek által belefertőzött
hatások elnyomták azt az örökséget amelyet a felsőbbrendű szőke faj kevert a
zsidóvérbe. Innen van, hogy a zsidó nép intelligenciája épp olyan szembetűnő,
mint erkölcsi fogyatékossága, amelyet származásának köszönhet. Woltmann nyomán
dogmatizálta az antiszemitizmus azt a felfogását, hogy a zsidó nép
alacsonyrendű és ártalmas, mert a származásában gyökerező hibák
kiirthatatlanok. Ha igaz lenne is, hogy a zsidók abból a vérkeveredésből
származnak, amelyet Woltmann szupponál ami nem is igaz , az ebből levont
következtetés mégis helytelen, mert nincs nép a világon, amelyben a négyezer
vagy ötezer év előtt kapott vérségi hatások még ma is rezonálnak. Ellenben
igaz, hogy az eredet káros hatásai már kétszáz-háromszáz év alatt is elmosódnak
és a rossz típusból egy egészen jó típus származhat, amit bizonyítani lehet a
mai ausztráliaiakkal, akik deportált fegyencektől és az amerikaiakkal, akik
nagyrészt kalandoroktól származnak. És még a beléje jutott sok színes vér sem
tudta megrontani ezt a nagyszerű embertípust, pedig nem négyezer, hanem csak
kétszáz vagy háromszáz év előtt indult meg a veszedelmessé válható
vérkeresztezés. Woltmann tanításai eléggé termékeny talajra találtak, a F.
mégis csak 1899. érte el teljes kivirágzását, még pedig az angol származású
Houston Stewart Chamberlain német tudósnak Die Grundlagen Des 19. Jahrhunderts
c. munkájában. Megvesztegető dialektikájának káprázataiban a könyv belső hibái
könnyen rejtőzhettek el a laikus olvasó előtt és ennek köszönhette óriási
sikerét. A tudományos kritika azonban elég korán vette észre, hogy Chamberlain
okfejtései és megállapításai tudománytalanok. Még alapvető tételeit is olyan
feltevésekből konstruálta meg, amelyek tudományosan nem is igazolhatók. Így
megállapítja, még pedig nagyon önkényesen, hogy a zsidó nép az arab fennsíkon
élt izraelita törzsek és a Palesztinában talált rövidkoponyájú szíriaiak
keveredéséből származik. Ez a megállapítás nélkülözi a történelmi szankciót,
mert hiszen a chetitákkal és amoritákkal való vérrokonság sokkal valószínűbbnek
látszik, de megbízható támaszpontok hiányában még ezt a feltevést sem fogadja
el a tudomány és még máig sem tisztázta le véglegesen a zsidó nép származását.
A bontakozó F. nem törődött ilyen kicsinységekkel. Arra, hogy a zsidó fajt
alacsonyrendűnek, az árja-fajt felsőrendűnek tüntesse fel, minden eszközt jónak
talált, még azt a módszert is, amely a zsidó történelem küszöbén kezdi meg a
hamisítást. Az ősi rossz keveredésből származtatni az alacsonyrendűnek
bélyegzett mai zsidót: rendszerré erősödött a F.-ben, de Chamberlain hipotézise
mellett mások is keletkeztek. O. Hauser 1922. még ijesztőbb kémiával keveri ki
a zsidószármazást. 1922-ben írt zsidó történetében túl jónak tartja a
Chamberlain által feltételezett szír keveredést és azt állítja, hogy a zsidó
nép nemes árja és nemtelen fekete meg sárga fajoktól származik. A felerészben
fehér, felerészben színes származás két csoportra bontja a zsidóságot. Az egyik
magasabb rendű de még mindig nem olyan magasrendű, mint az árja , a másik
alacsonyrendű. A próféták Hauser szerint a világos és hosszú koponyanyájú faj
ivadékai a jó Isten tudja, honnan veszi, hogy minden próféta szőke és
hosszúkoponyájú volt , míg a papirendbe tartozó kohaniták. a kerekkoponyájú
sötét, alacsonyrendű fajt képviselik a zsidóságban. Nem ide tartozik, de IL
tudományos komolytalanságának illusztrálására megemlítjük, hogy a rövid
koponyájú, feketehajú, lapos arcú katolikus papságot is kizárja az árja
közösségből és külön típusnak stigmatizálja a nemes germánságban, mintha, szőke
és kékszemű embert föl sem szentelne a katholikus egyház, vagy mintha minden
szőke és kékszemű árja nyomban megbámulna, amint pappá szentelik.
Következtetéseiben éppen olyan tudománytalan a F., mint kiindulópontjain. A
zsidóság célzatos lekicsinyítésén kívül az a legfőbb célja, hogy az emberiség
koronájának az árja-germánt tegye meg. Dogmatikusan állítja: Kultúrképes faj
csak egy van és ez a germán faj. A magas növésű, szőke, kékszemű germán az
egyetlen típus, amely alkotni és teremteni tud. Chamberlain még a szumir, akkád,
assyr, babilóniai, görög, római kultúrát is bevándorolt germánoknak
tulajdonítja. Woltmann nemcsak a faj kiválóságát köti a germánszármazáshoz, de
az egyén kiválóságát is és igazolás nélkül állítja, hogy az emberiség zsenijei
kivétel nélkül germán származásúak. Nagy Sándor, Caesar és Napóleon tehát
germánok voltak. És az a mongol, aki Kínában korábban találta fel a puskaport,
mint a német Schwarz, nem kínai, hanem germán volt a woltmanni felfogás
szerint. Hogy mennyit ér ez az egész elmélet, abból derül ki, hogy a germánság
faji bélyegét a test magas növésében, a koponya hosszú formájában és a haj
szőkeségében látja. Holott bebizonyított tény, hogy ezek a sajátságok nem
kizárólagos germán vonások, de nincs is olyan emberfaj a világon, amelyről azt
mondhatjuk, hogy csak őt magát jellemzik ezek a faji stigmák. A test növése
első sorban a klímától függ, az életkörülményektől és a gazdasági viszonyoktól
l. Antropológia . Amióta a zsidók kikerültek gettóikból, de különösen azóta,
amióta sporttal is foglalkoznak, a testi fejlődésük is kedvezőbb és biztató
regenerálódást mutat. Az a feltevés tehát, amely a test növésformáját a fajok
bélyegévé teszi meg, alaposan kétségbe vonható. Nem bizonyult elfogadhatónak a
koponyamérés, és az erre támaszkodó koponyaforma-elmélet sem, mert kiderült,
hogy minden népben és népcsoportban keverten fordulnak elő a koponyaformák,
tekintet nélkül arra, hogy milyen fokú kultúrában él az illető népcsoport. Az a
feltevés pedig, hogy a hosszú koponya a felsőbbrendűség jele, már azért sem igaz,
mert az alacsonyrendűnek tartott négerek, ausztráliaiak és eszkimók között is
bőségesen találunk hosszú koponyájúakat; a kerek és széles koponya pedig azért
nem jellemezheti az alacsonyrendűséget, mert a legújabb mérések azt mutatják,
hogy a németek legnagyobb része kerek és széles koponyájú. Mint a test növése,
a koponyaforma is külső körülmények eredménye és az az állítás, hogy a megnyúlt
koponya nemesebb és több intelligenciát fogadhat be, mint a rövid vagy
középkoponya, már régen elavult. A legnagyobb tudósok, írók, művészek,
hadvezérek, államférfiak és feltalálók között, bármely nemzethez tartozzanak
is, olyan gyakori a kerek koponya, hogy a hosszú koponyaformáról alkotott
hipotézis önmagától elesik. F. v. Luschan a berlini antropológiai intézet igazgatója,
kertelés nélkül abszurdumnak mondja ezt a hipotézist, mert azt állítani, hogy
valamely típusnak hosszú vagy rövid koponya a karaktere, éppen olyan
értelmetlen, mint az, ha hosszúkoponyájú idiómáról beszélne valaki. Mindaz,
amit O. Ammon, E. Fischer, F. Lenz, H. Günther, Driesmann és mások a germánság
felmagasztalására összeírtak, inkább kompromitálja a F.-et, semhogy
megerősítené. A koponyaforma kialakulása az egyszármazásúnak vallott
embercsoportok között is annyira ingadozó, hogy faji jellegnek még ott sem
vehető, ahol egységesebb jelenségnek mutatkozik. Friedrich Hertz méréseken és
adatokon alapuló tanulmányainak eredményét a következőkben foglalja össze: 1. A
koponyaforma nem a származás adottságának az eredménye, hanem a fejlődésé. A
történelem kezdetén inkább hosszúkoponyájúak voltak az emberek, de a fejlődés
során a kerek koponya mindenütt háttérbe szorítja a hosszú koponyát. 2. A
hegyilakók rendszerint kerek koponyájúak. 3. Sok országban a városlakók
koponyája valamivel elnyúltabb, mint a vidéken lakóké. Éppen így nem vehető
faji jellegnek a haj, az arc és a szem színe sem, mert mikroszkopikus
vizsgálatok kiderítették, hogy már az a teória is, amely fehér és színes
fajokra osztja az emberiséget, tévedésen alapul. A fajok általában színesek , a
fehér faj is színes faj és csak árnyalatokban különbözik a fekete vagy sárga
fajtól. A sötétebb vagy világosabb színárnyalat az úgynevezett szerves
pigmentumtól származik, amelyet a természet a tropikus vidékeken lakók bőre
alatt bőségesebben helyezett el. A szőke hajban még annyi bizonyító erő sincs a
faj alacsony- vagy magasrendűsége mellett, mint a színes arcbőrben, mert
egyedül uralkodó formában sehol sem található a szőkeség. Ha pedig a zsidóság
ellen használjuk bizonyítékul a haj színét, akkor inkább a magasrendűségét
lehetne bizonyítani azzal, mint az alacsonyrendűséget, mert elég sok közte a
szőke és vörös hajú l. Antropológia és nemcsak az északi országokban, hanem
délen, Észak-Afrikában és Palesztinában is. A modern antropológia a F.-tel
szemben azt vallja, hogy az ember fejlődésében erősebb tényező a környezet,
mint a származás A koponyaforma, a haj, szem és arc színe, végül a test növése
sem jellemezheti a típust, mert ez a klíma, a miliő és az életkörülmények
produktuma. Nem a külső jelek határozzák meg a fajiságot, hanem az a karakter,
amely valamely néptörzsben a geográfiai viszonyok és történelmének nevelő
hatásai alatt bontakozott ki. A típus alacsony- vagy magasrendűsége pedig nem a
vérségtől függ, hanem a művelődési lehetőségektől és az alacsonyrendűnek
tartott népcsoportok könnyen válhatnak magasrendűekké, ha művelődési
lehetőségeik kedvezőbbre alakulnak. A F.-nek az a törekvése tehát, hogy faji
stigmákat költsön rá a zsidóságra és fajiságának adottságával bizonyítsa a
reáköltött inferioritást, a komoly tudomány fóruma előtt kudarcot vallott. A
zsidó és általában a sémita kultúra évezredekkel előzte meg az európai
kultúrát, ha tehát a faji típust a származás szabja meg, akkor a zsidó nép nem
lehet alacsonyabb rendű a nem sémita népeknél, mert ezek olyan törzsektől
származnak, amelyek még a kultúra küszöbéig sem jutottak el, mikor a sémita
népek már a kultúra magas fokán állottak. De nem lehet ebből kiváltságot sem
statuálni a zsidók számára, mert kultúranívójuk igen sokszor változott meg az életkörülmények
hatása alatt és volt idő, mikor elég alacsonyan álltak a népek között. De egy
fokon a történelemnek egyetlen periódusában, sem állt az egyetemes zsidóság,
mert szétszórtságánál fogva sokféle hatások alatt nevelődött. Ha a F. nem akar
mégsem engedni abból a felfogásából, hogy a vérség határozza meg a fajiságot,
akkor számba kell venni a keveredést is és a zsidóság csak annyira számíthat
fajnak, mint a germán, amely sokféle vért kevert el a mai német vérbe. Ha a
vérkeresztezés nemesítőleg hatott a germán népre, nemesítőleg hatott akkor a
zsidó népre is. A tudomány meggyőző bizonyítékai mellett a F. nem tarthatja
fenn álláspontját és a zsidósággal szemben is csak azt vallhatja, hogy nem a
koponya formája, sem hajának és arcának színe dönti el a fajiságát, hanem lelki
életének összessége, mert a jó vagy rossz típust ez adja meg. Minthogy pedig a
lelkiélet összessége a művelődési lehetőségek és a gazdasági viszonyok
produktuma, tudomásul kell venni, hogy a zsidóság sem vonhatja ki magát a
fejlődés törvényei alól és ugyanazok a törvények, amelyek érvényesülnek a
magyar, francia, angolszász, szláv vagy arab nép fejlődésében, érvényesülnek a
magyar, francia, angolszász, szláv vagy arab nép között lakó zsidóban is.
Kisebb eltérések persze csakúgy lehetségesek, mint ahogy nem egységes az
őslakók típusa som és ahogy a leghomogénebb nép is kitermel olyan
egyéniségeket, amelyek nélkülözvén a közös vonásokat, külső és belső
eltéréseket mutatnak. Mindebből nyilvánvaló, hogy a zsidóság jó és rossz
vonásai nem a faj meghatározott természetéből, hanem olyan hatásokból erednek,
amelyekből egységes etnográfiai, kulturális és gazdasági területen kialakul a
nemzsidó típus is. Különösen áll ez a magyar zsidóságra, amelyet évezredes
együttélés kapcsol a magyarsághoz. Nyelvben, érzésben és gondolkodásban a
magyarságba forrt a magyar zsidó és öntudatosan magyarnak vallja magát. Ebben a
szemléletében annyira következetes, hogy túlnyomó többsége sértésnek veszi a
faji elosztályozását és tiltakozik minden törekvés ellen amely közte és a
magyar nép között mesterséges válaszfalakat emel és illuzóriussá akarja tenni a
törvényt is, amely emancipálta és nem nemzetiségnek, hanem a magyar nép
egyeteméhez tartozó felekezetnek deklarálta. Mindenesetre igaz, hogy a
zsidóságnak a magyarsághoz való viszonyát logikusabban határozza meg a
politikai és kulturális egybeforrottság és a közös fejlődés egyéb adottsága,
mint a biológiai származás egyformasága, vagy különfélesége, amely minden ma
élő népben úgyis túlontúl problematikus. A F. persze még a politikai és
kulturális összeforrottságot is tagadja és erre vonatkozó bizonyítékait nem a
háborúból veszi, mikor a közös szenvedés nem tett különbséget zsidó és nemzsidó
magyar között, hanem a forradalomból és a proletárdiktatúrából, amelynek minden
ódiumát a zsidóságra hárítja azon az alapon, hogy zsidók is szerepeltek a
súlyos következményű felfordulásban. Két ténykörülmény szól ez ellen az
igazságtalan általánosítás ellen. Az egyik az, hogy csak zsidó kezdeményezésből
nem robbanhatott volna ki a forradalom. A nemzet sorsát akkor a nemzsidó
tömegek döntötték el. Azok a zsidók pedig, akik csatlakoztak a
proletárdiktatúrához, nagyrészt olyan egyénekből álltak, akik a zsidóságtól
egészen, vagy majdnem egészen elszakadtak. A másik ténykörülmény tehát az, hogy
az ellenforradalmat zsidók is támogatták, az első kezdeményezői a szegedi zsidó
tisztek voltak és nélkülük éppen úgy nem lehetett volna megszervezni az
ellenforradalmat, mint ahogy nem lehetett volna megszervezni a nemzsidó tömegek
nélkül a forradalmat sem. Ha a F. nem veszi a zsidóság mellett szóló
tanúságtételnek az ellenforradalmat, mért akar akkor ellene bizonyítani a
forradalommal? Ez az ellentmondás olyan kézenfekvő, hogy a józan kritika nem
fogadhatja el a F. erőszakos tantételeit, annál kevésbé, mert nem csak a
gyakorlati élet tapasztalataival ellenkeznek, hanem a tudomány tapasztalataival
is. A háborút követő izgalmak között azonban, sajnos, ritkán juthatott szóhoz a
józan kritika és itt is történtek kísérletek arra, hogy a F. kétséges érvényű
szelekciója idegennek bélyegezze a zsidóságot. Gyökeret ereszteni és
megterebélyesedni mégsem tudott itt a F. és az egy Méhely Lajos zoológuson
kívül alig akadt tudós, aki irodalmi megművelésre is érdemesítette volna. De
ellenirodalma sem támadt és ez bizonyítja legjobban, hogy itt nem vette senki
sem komolyan a Németországból importált F.-et. L. Antropológia, Asszimiláció,
Antiszemitizmus.
11320.ht
CÍMSZÓ Fajelméle
SZÓCIKK Fajelmélet A antropológi fattyúhajtás é arr törekszik hog ne
árjaszármazás népeke alacsonyrendűekne bélyegezze Módszere ne tudomány hane
demagógi célkitűzései követi é legnagyob mértékbe megbízhatatlanok F franci
produktum d franciá közöt csa kevé művelőr talált A egés elmélete némete
sajátítottá ki kimélyítették ráépítetté a antiszemitizmus é továb adták
Magyarországb i némete importálták hog it él elvbarátai zsidó elle fordíthassák
komol tudomán körébe természetese ne so érdeklődés keltet é csa szenvedélye
túlzó gyarapítottá belől magya zsidósá elle irányul elfogultságaikat Pedi els
kibontakozásába F ne i zsidó ellen hane azo elle franciá elle fordult aki
fölidézté forradalmat teóri alapelemei gró Gobinea konstruált meg 1848-ba ír
művébe az igyekszi kimutatni hog forradalma germá eredet fajnemessé elle érzet
fajgyűlöle robbantott k a alacsonyrend é kelt származás néprétegből
forradalomba tehá ne történele kényszerűsége hane faj antagonizmu érvényesült
néme L Woltman továb fejlesztett ez gondolato é zsidókr alkalmazta csa azért
hog ösztönösne é természetesne látsz faj ellentétekke igazolhass a
antiszemitizmust A engesztelhetetlensé végoká magába zsid né származásába
kerest é megállapította hog má keletkezésébe i nemtele zsid faj mer olya
vérkeresztezésne sarjadása amel má önmagába i nemtelen Jóllehet hog zsid né
eredetér vonatkoz kutatásai mé ne zárt l tudomán é véglegese az se tisztázt még
Földköz tenge kelet partjairó elágazot hettiták föníciaiak assyrok babilóniaiak
médek perzsá ázsiai vag pedi Földköz tenge dél partjai megtelepedet arabok
egyiptomiak kabilo é abesszíniaia afrika népcsoportjáho tartoznak- zsidók
Woltman mégi az állítja hog faj bélyegüke Palesztin sokfél alacsonyrend népétő
kapták amelyekke hossz koponyájú szők hódító összekeveredtek H komolyabba vesz
hipotézisét akko az következtetés i levonhatt voln belőle hog fa bélyegüke
hosszúkoponyájú szőke felsőrend hódítóktó nyerté zsidók D céljána jobba
megfelel mási következtetés Hidegvérűe épített r az tantételét hog zsid né a
intelligenciána é moráli hajlamokna olya keveréke amelybe a alacsonyrend népe
álta belefertőzöt hatáso elnyomtá az a öröksége amelye felsőbbrend szők fa
kever zsidóvérbe Inne van hog zsid né intelligenciáj ép olya szembetűnő min
erkölcs fogyatékossága amelye származásána köszönhet Woltman nyomá dogmatizált
a antiszemitizmu az felfogását hog zsid né alacsonyrend é ártalmas mer
származásába gyökerez hibá kiirthatatlanok H iga lenn is hog zsidó abbó
vérkeveredésbő származnak amelye Woltman szupponá am ne i iga a ebbő levon
következteté mégi helytelen mer ninc né világon amelybe négyeze vag öteze é
előt kapot vérség hatáso mé m i rezonálnak Ellenbe igaz hog a erede káro hatása
má kétszáz-háromszá é alat i elmosódna é ross típusbó eg egésze j típu
származhat ami bizonyítan lehe ma ausztráliaiakkal aki deportál fegyencektő é a
amerikaiakkal aki nagyrész kalandoroktó származnak É mé beléj jutot so színe vé
se tudt megrontan ez nagyszer embertípust pedi ne négyezer hane csa kétszá vag
háromszá é előt indul me veszedelmess válhat vérkeresztezés Woltman tanítása
elégg terméken talajr találtak F mégi csa 1899 ért e telje kivirágzását mé pedi
a ango származás Housto Stewar Chamberlai néme tudósna Di Grundlage De 19
Jahrhundert c munkájában Megveszteget dialektikájána káprázataiba köny bels
hibá könnye rejtőzhette e laiku olvas előt é enne köszönhett óriás sikerét tudományo
kritik azonba elé korá vett észre hog Chamberlai okfejtése é megállapítása
tudománytalanok Mé alapvet tételei i olya feltevésekbő konstruált meg amelye
tudományosa ne i igazolhatók Íg megállapítja mé pedi nagyo önkényesen hog zsid
né a ara fennsíko él izraelit törzse é Palesztinába talál rövidkoponyáj
szíriaia keveredésébő származik E megállapítá nélkülöz történelm szankciót mer
hisze chetitákka é amoritákka val vérrokonsá sokka valószínűbbne látszik d
megbízhat támaszponto hiányába mé ez feltevés se fogadj e tudomán é mé mái se
tisztázt l véglegese zsid né származását bontakoz F ne törődöt ilye
kicsinységekkel Arra hog zsid faj alacsonyrendűnek a árja-faj felsőrendűne
tüntess fel minde eszköz jóna talált mé az módszer is amel zsid történele
küszöbé kezd me hamisítást A ős ross keveredésbő származtatn a alacsonyrendűne
bélyegzet ma zsidót rendszerr erősödöt F.-ben d Chamberlai hipotézis mellet
máso i keletkeztek O Hause 1922 mé ijesztőb kémiáva kever k zsidószármazást
1922-be ír zsid történetébe tú jóna tartj Chamberlai álta feltételezet szí
keveredés é az állítja hog zsid né neme árj é nemtele feket me sárg fajoktó
származik felerészbe fehér felerészbe színe származá ké csoportr bontj
zsidóságot A egyi magasab rend d mé mindi ne olya magasrendű min a árj mási
alacsonyrendű prófétá Hause szerin világo é hossz koponyanyáj fa ivadéka j Iste
tudja honna veszi hog minde prófét szők é hosszúkoponyáj vol mí papirendb
tartoz kohaniták kerekkoponyáj sötét alacsonyrend faj képviseli zsidóságban Ne
id tartozik d I tudományo komolytalanságána illusztrálásár megemlítjük hog rövi
koponyájú feketehajú lapo arc katoliku papságo i kizárj a árj közösségbő é külö
típusna stigmatizálj neme germánságban mintha szők é kékszem ember fö se
szenteln katholiku egyház vag minth minde szők é kékszem árj nyomba megbámulna
amin papp szentelik Következtetéseibe éppe olya tudománytala F. min
kiindulópontjain zsidósá célzato lekicsinyítésé kívü a legfőb célja hog a
emberisé koronájána a árja-germán tegy meg Dogmatikusa állítja Kultúrképe fa
csa eg va é e germá faj maga növésű szőke kékszem germá a egyetle típus amel
alkotn é teremten tud Chamberlai mé szumir akkád assyr babilóniai görög róma
kultúrá i bevándorol germánokna tulajdonítja Woltman nemcsa fa kiválóságá köt
germánszármazáshoz d a egyé kiválóságá i é igazolá nélkü állítja hog a emberisé
zsenije kivéte nélkü germá származásúak Nag Sándor Caesa é Napóleo tehá germáno
voltak É a mongol ak Kínába korábba talált fe puskaport min néme Schwarz ne
kínai hane germá vol woltmann felfogá szerint Hog mennyi é e a egés elmélet
abbó derü ki hog germánsá faj bélyegé tes maga növésében kopony hossz formájába
é ha szőkeségébe látja Holot bebizonyítot tény hog eze sajátságo ne kizárólago
germá vonások d ninc i olya emberfa világon amelyrő az mondhatjuk hog csa ő
magá jellemzi eze faj stigmák tes növés els sorba klímátó függ a
életkörülményektő é gazdaság viszonyoktó l Antropológi Amiót zsidó kikerülte
gettóikból d különöse azóta amiót sportta i foglalkoznak test fejlődésü i
kedvezőb é biztat regenerálódás mutat A feltevé tehát amel tes növésformájá
fajo bélyegév tesz meg alaposa kétségb vonható Ne bizonyul elfogadhatóna
koponyamérés é a err támaszkod koponyaforma-elméle sem mer kiderült hog minde
népbe é népcsoportba keverte fordulna el koponyaformák tekinte nélkü arra hog
milye fok kultúrába é a illet népcsoport A feltevé pedig hog hossz kopony
felsőbbrendűsé jele má azér se igaz mer a alacsonyrendűne tartot négerek
ausztráliaia é eszkimó közöt i bőségese találun hossz koponyájúakat kere é
széle kopony pedi azér ne jellemezhet a alacsonyrendűséget mer legújab mérése
az mutatják hog némete legnagyob rész kere é széle koponyájú Min tes növése
koponyaform i küls körülménye eredmény é a a állítás hog megnyúl kopony nemeseb
é töb intelligenciá fogadha be min rövi vag középkoponya má rége elavult
legnagyob tudósok írók művészek hadvezérek államférfia é feltaláló között
bármel nemzethe tartozzana is olya gyakor kere koponya hog hossz koponyaformáró
alkotot hipotézi önmagátó elesik F v Luscha berlin antropológia intéze
igazgatója kertelé nélkü abszurdumna mondj ez hipotézist mer az állítani hog
valamel típusna hossz vag rövi kopony karaktere éppe olya értelmetlen min az h
hosszúkoponyáj idiómáró beszéln valaki Mindaz ami O Ammon E Fischer F Lenz H
Günther Driesman é máso germánsá felmagasztalásár összeírtak inkáb kompromitálj
F.-et semhog megerősítené koponyaform kialakulás a egyszármazásúna vallot
embercsoporto közöt i annyir ingadozó hog faj jellegne mé ot se vehető aho
egységeseb jelenségne mutatkozik Friedric Hert méréseke é adatoko alapul
tanulmányaina eredményé következőkbe foglalj össze 1 koponyaform ne származá
adottságána a eredménye hane fejlődésé történele kezdeté inkáb hosszúkoponyájúa
volta a emberek d fejlődé sorá kere kopony mindenüt háttérb szorítj hossz
koponyát 2 hegyilakó rendszerin kere koponyájúak 3 So országba városlakó
koponyáj valamive elnyúltabb min vidéke lakóké Éppe íg ne vehet faj jellegne
haj a ar é sze szín sem mer mikroszkopiku vizsgálato kiderítették hog má a
teóri is amel fehé é színe fajokr osztj a emberiséget tévedése alapul fajo
általába színese fehé fa i színe fa é csa árnyalatokba különbözi feket vag sárg
fajtól sötéteb vag világosab színárnyala a úgynevezet szerve pigmentumtó
származik amelye természe tropiku vidékeke lakó bőr alat bőségesebbe helyezet
el szők hajba mé anny bizonyít er sinc fa alacsony vag magasrendűség mellett
min színe arcbőrben mer egyedü uralkod formába seho se találhat szőkeség H pedi
zsidósá elle használju bizonyítéku ha színét akko inkáb magasrendűségé lehetn
bizonyítan azzal min a alacsonyrendűséget mer elé so közt szők é vörö haj l
Antropológi é nemcsa a észak országokban hane délen Észak-Afrikába é
Palesztinába is moder antropológi F.-te szembe az vallja hog a embe fejlődésébe
erőseb tényez környezet min származá koponyaforma haj sze é ar színe végü tes
növés se jellemezhet típust mer e klíma mili é a életkörülménye produktuma Ne
küls jele határozzá me fajiságot hane a karakter amel valamel néptörzsbe
geográfia viszonyo é történelméne nevel hatása alat bontakozot ki típu alacsony
vag magasrendűség pedi ne vérségtő függ hane művelődés lehetőségektő é a
alacsonyrendűne tartot népcsoporto könnye válhatna magasrendűekké h művelődés
lehetőségei kedvezőbbr alakulnak F.-ne a törekvés tehát hog faj stigmáka költsö
r zsidóságr é fajiságána adottságáva bizonyíts reáköltöt inferioritást komol
tudomán fórum előt kudarco vallott zsid é általába sémit kultúr évezredekke
előzt me a európa kultúrát h tehá faj típus származá szabj meg akko zsid né ne
lehe alacsonyab rend ne sémit népeknél mer eze olya törzsektő származnak amelye
mé kultúr küszöbéi se jutotta el miko sémit népe má kultúr maga foká állottak D
ne lehe ebbő kiváltságo se statuáln zsidó számára mer kultúranívóju ige sokszo
változot me a életkörülménye hatás alat é vol idő miko elé alacsonya állta népe
között D eg foko történelemne egyetle periódusában se áll a egyeteme zsidóság
mer szétszórtságáná fogv sokfél hatáso alat nevelődött H F ne aka mégse engedn
abbó felfogásából hog vérsé határozz me fajiságot akko számb kel venn keveredés
i é zsidósá csa annyir számítha fajnak min germán amel sokfél vér kever e ma
néme vérbe H vérkeresztezé nemesítőle hatot germá népre nemesítőle hatot akko
zsid népr is tudomán meggyőz bizonyítéka mellet F ne tarthatj fen álláspontjá é
zsidóságga szembe i csa az vallhatja hog ne kopony formája se hajána é arcána
szín dönt e fajiságát hane lelk életéne összessége mer j vag ross típus e adj
meg Minthog pedi lelkiéle összesség művelődés lehetősége é gazdaság viszonyo
produktuma tudomásu kel venni hog zsidósá se vonhatj k magá fejlődé törvénye
aló é ugyanazo törvények amelye érvényesülne magyar francia angolszász szlá vag
ara né fejlődésében érvényesülne magyar francia angolszász szlá vag ara né
közöt lak zsidóba is Kiseb eltérése persz csakúg lehetségesek min ahog ne
egysége a őslakó típus so é ahog leghomogéneb né i kiterme olya egyéniségeket
amelye nélkülözvé közö vonásokat küls é bels eltéréseke mutatnak Mindebbő
nyilvánvaló hog zsidósá j é ross vonása ne fa meghatározot természetéből hane olya
hatásokbó erednek amelyekbő egysége etnográfiai kulturáli é gazdaság területe
kialaku nemzsid típu is Különöse ál e magya zsidóságra amelye évezrede
együttélé kapcso magyarsághoz Nyelvben érzésbe é gondolkodásba magyarságb forr
magya zsid é öntudatosa magyarna vallj magát Ebbe szemléletébe annyir
következetes hog túlnyom többség sértésne vesz faj elosztályozásá é tiltakozi
minde törekvé elle amel közt é magya né közöt mestersége válaszfalaka eme é
illuzóriuss akarj tenn törvény is amel emancipált é ne nemzetiségnek hane magya
né egyeteméhe tartoz felekezetne deklarálta Mindenesetr igaz hog zsidóságna
magyarságho val viszonyá logikusabba határozz me politika é kulturáli
egybeforrottsá é közö fejlődé egyé adottsága min biológia származá egyformasága
vag különfélesége amel minde m él népbe úgyi túlontú problematikus F persz mé
politika é kulturáli összeforrottságo i tagadj é err vonatkoz bizonyítékai ne
háborúbó veszi miko közö szenvedé ne tet különbsége zsid é nemzsid magya között
hane forradalombó é proletárdiktatúrából amelyne minde ódiumá zsidóságr hárítj
azo a alapon hog zsidó i szerepelte súlyo következmény felfordulásban Ké
ténykörülmén szó e elle a igazságtala általánosítá ellen A egyi az hog csa zsid
kezdeményezésbő ne robbanhatot voln k forradalom nemze sorsá akko nemzsid
tömege döntötté el Azo zsidó pedig aki csatlakozta proletárdiktatúrához
nagyrész olya egyénekbő álltak aki zsidóságtó egészen vag majdne egésze
elszakadtak mási ténykörülmén tehá az hog a ellenforradalma zsidó i támogatták
a els kezdeményező szeged zsid tiszte volta é nélkülü éppe úg ne lehetet voln
megszervezn a ellenforradalmat min ahog ne lehetet voln megszervezn nemzsid
tömege nélkü forradalma sem H F ne vesz zsidósá mellet szól tanúságtételne a
ellenforradalmat mér aka akko ellen bizonyítan forradalommal E a ellentmondá
olya kézenfekvő hog józa kritik ne fogadhatj e F erőszako tantételeit anná
kevésbé mer ne csa gyakorlat éle tapasztalataiva ellenkeznek hane tudomán
tapasztalataiva is háború követ izgalma közöt azonban sajnos ritká juthatot
szóho józa kritik é it i történte kísérlete arra hog F kétsége érvény
szelekciój idegenne bélyegezz zsidóságot Gyökere ereszten é megterebélyesedn
mégse tudot it F é a eg Méhel Lajo zoológuso kívü ali akad tudós ak irodalm
megművelésr i érdemesített volna D ellenirodalm se támad é e bizonyítj
legjobban hog it ne vett senk se komolya Németországbó importál F.-et L
Antropológia Asszimiláció Antiszemitizmus
11320.h
CÍMSZ Fajelmél
SZÓCIK Fajelméle antropológ fattyúhajtá ar törekszi ho n árjaszármazá népek
alacsonyrendűekn bélyegezz Módszer n tudomán han demagóg célkitűzése követ
legnagyo mértékb megbízhatatlano franc produktu franci közö cs kev művelő talál
egé elmélet német sajátított k kimélyítetté ráépített antiszemitizmu tová adtá
Magyarország német importáltá ho i é elvbaráta zsid ell fordíthassá komo tudomá
köréb természetes n s érdeklődé kelte cs szenvedély túlz gyarapított belő magy
zsidós ell irányu elfogultságaika Ped el kibontakozásáb n zsid elle han az ell
franci ell fordul ak fölidézt forradalma teór alapeleme gr Gobine konstruál me
1848-b í művéb a igyeksz kimutatn ho forradalm germ erede fajnemess ell érze
fajgyűlöl robbantot alacsonyren kel származá néprétegbő forradalomb teh n
történel kényszerűség han fa antagonizm érvényesül ném Woltma tová fejlesztet e
gondolat zsidók alkalmazt cs azér ho ösztönösn természetesn láts fa ellentétekk
igazolhas antiszemitizmus engesztelhetetlens végok magáb zsi n származásáb
keres megállapított ho m keletkezéséb nemtel zsi fa me oly vérkeresztezésn sarjadás
ame m önmagáb nemtele Jóllehe ho zsi n eredeté vonatko kutatása m n zár tudomá
végleges a s tisztáz mé Földkö teng kele partjair elágazo hettitá föníciaia
assyro babilóniaia méde perzs ázsia va ped Földkö teng dé partja megtelepede
arabo egyiptomia kabil abesszíniai afrik népcsoportjáh tartoznak zsidó Woltma
még a állítj ho fa bélyegük Paleszti sokfé alacsonyren népét kaptá amelyekk
hoss koponyáj sző hódít összekeveredte komolyabb ves hipotézisé akk a
következteté levonhat vol belől ho f bélyegük hosszúkoponyáj szők felsőren
hódítókt nyert zsidó célján jobb megfele más következteté Hidegvérű építet a
tantételé ho zsi n intelligencián morál hajlamokn oly keverék amelyb
alacsonyren nép ált belefertőzö hatás elnyomt a örökség amely felsőbbren sző f
keve zsidóvérb Inn va ho zsi n intelligenciá é oly szembetűn mi erkölc
fogyatékosság amely származásán köszönhe Woltma nyom dogmatizál antiszemitizm a
felfogásá ho zsi n alacsonyren ártalma me származásáb gyökere hib
kiirthatatlano ig len i ho zsid abb vérkeveredésb származna amely Woltma
szuppon a n ig ebb levo következtet még helytele me nin n világo amelyb négyez
va ötez elő kapo vérsé hatás m rezonálna Ellenb iga ho ered kár hatás m
kétszáz-háromsz ala elmosódn ros típusb e egész típ származha am bizonyíta leh
m ausztráliaiakka ak deportá fegyencekt amerikaiakka ak nagyrés kalandorokt
származna m belé juto s szín v s tud megronta e nagysze embertípus ped n
négyeze han cs kétsz va háromsz elő indu m veszedelmes válha vérkeresztezé
Woltma tanítás elég terméke talaj találta még cs 189 ér telj kivirágzásá m ped
ang származá Houst Stewa Chamberla ném tudósn D Grundlag D 1 Jahrhunder
munkájába Megvesztege dialektikáján káprázataib kön bel hib könny rejtőzhett
laik olva elő enn köszönhet óriá sikeré tudomány kriti azonb el kor vet észr ho
Chamberla okfejtés megállapítás tudománytalano M alapve tétele oly feltevésekb
konstruál me amely tudományos n igazolható Í megállapítj m ped nagy önkényese
ho zsi n ar fennsík é izraeli törzs Palesztináb talá rövidkoponyá szíriai keveredéséb
származi megállapít nélkülö történel szankció me hisz chetitákk amoritákk va
vérrokons sokk valószínűbbn látszi megbízha támaszpont hiányáb m e feltevé s
fogad tudomá m má s tisztáz végleges zsi n származásá bontako n törődö ily
kicsinységekke Arr ho zsi fa alacsonyrendűne árja-fa felsőrendűn tüntes fe mind
eszkö jón talál m a módsze i ame zsi történel küszöb kez m hamisítás ő ros
keveredésb származtat alacsonyrendűn bélyegze m zsidó rendszer erősödö F.-be
Chamberla hipotézi melle más keletkezte Haus
11320.
CÍMS Fajelmé
SZÓCI Fajelmél antropoló fattyúhajt a töreksz h árjaszármaz népe
alacsonyrendűek bélyegez Módsze tudomá ha demagó célkitűzés köve legnagy mérték
megbízhatatlan fran produkt franc köz c ke művel talá eg elméle néme sajátítot
kimélyített ráépítet antiszemitizm tov adt Magyarorszá néme importált h
elvbarát zsi el fordíthass kom tudom köré természete érdeklőd kelt c szenvedél
túl gyarapítot bel mag zsidó el irány elfogultságaik Pe e kibontakozásá zsi ell
ha a el franc el fordu a fölidéz forradalm teó alapelem g Gobin konstruá m
1848- művé igyeks kimutat h forradal ger ered fajnemes el érz fajgyűlö robbanto
alacsonyre ke származ néprétegb forradalom te történe kényszerűsé ha f
antagoniz érvényesü né Woltm tov fejleszte gondola zsidó alkalmaz c azé h
ösztönös természetes lát f ellentétek igazolha antiszemitizmu engesztelhetetlen
végo magá zs származásá kere megállapítot h keletkezésé nemte zs f m ol
vérkeresztezés sarjadá am önmagá nemtel Jólleh h zs eredet vonatk kutatás zá
tudom véglege tisztá m Földk ten kel partjai elágaz hettit föníciai assyr
babilóniai méd perz ázsi v pe Földk ten d partj megteleped arab egyiptomi kabi
abesszínia afri népcsoportjá tartozna zsid Woltm mé állít h f bélyegü Paleszt
sokf alacsonyre népé kapt amelyek hos koponyá sz hódí összekeveredt komolyab ve
hipotézis ak következtet levonha vo belő h bélyegü hosszúkoponyá sző felsőre
hódítók nyer zsid céljá job megfel má következtet Hidegvér építe tantétel h zs
intelligenciá morá hajlamok ol keveré amely alacsonyre né ál belefertőz hatá
elnyom öröksé amel felsőbbre sz kev zsidóvér In v h zs intelligenci ol szembetű
m erköl fogyatékossá amel származásá köszönh Woltm nyo dogmatizá antiszemitiz
felfogás h zs alacsonyre ártalm m származásá gyöker hi kiirthatatlan i le h zsi
ab vérkeveredés származn amel Woltm szuppo i eb lev következte mé helytel m ni
világ amely négye v öte el kap vérs hatá rezonáln Ellen ig h ere ká hatá
kétszáz-hároms al elmosód ro típus egés tí származh a bizonyít le
ausztráliaiakk a deport fegyencek amerikaiakk a nagyré kalandorok származn bel
jut szí tu megront nagysz embertípu pe négyez ha c kéts v hároms el ind veszedelme
válh vérkeresztez Woltm tanítá elé termék tala talált mé c 18 é tel kivirágzás
pe an származ Hous Stew Chamberl né tudós Grundla Jahrhunde munkájáb Megveszteg
dialektikájá káprázatai kö be hi könn rejtőzhet lai olv el en köszönhe óri
siker tudomán krit azon e ko ve ész h Chamberl okfejté megállapítá
tudománytalan alapv tétel ol feltevések konstruá m amel tudományo igazolhat
megállapít pe nag önkényes h zs a fennsí izrael törz Palesztiná tal rövidkopony
szíria keveredésé származ megállapí nélkül történe szankci m his chetiták
amoriták v vérrokon sok valószínűbb látsz megbízh támaszpon hiányá feltev foga
tudom m tisztá véglege zs származás bontak törőd il kicsinységekk Ar h zs f
alacsonyrendűn árja-f felsőrendű tünte f min eszk jó talá módsz am zs történe
küszö ke hamisítá ro keveredés származta alacsonyrendű bélyegz zsid rendsze
erősöd F.-b Chamberl hipotéz mell má keletkezt Hau 19 ijeszt kémiá kev
zsidószármazá 1922- zs történeté jó tar Chamberl ál feltételez s kevered állít
h zs ne á nemte fek sá fajok származ felerész feh felerész szí szárma csopor
bon zsidóság eg magas re min ol magasren m á má alacsonyren prófé Hau szer vilá
hos koponyany ivadé Is tud hon ves h min próf sz hosszúkopony v papiren tart
kohanit kerekkopony söt alacsonyre f képvise zsidóságb tartoz tudomán
komolytalanságá illusztrálás megemlítj h rö koponyá feketeha la a katoli papsá
kizá á közösség kü típus stigmatizá ne germánságb mint sz kéksz emb szente
katholi egyh v min min sz kéksz á nyom megbámul am pa szentel Következtetései ép
ol tudományta m kiindulópontja zsidó célza lekicsinyíté kí legf cél h emberi
koronájá árja-germ te m Dogmatiku állít Kultúrké c ger f ma növé sző kéksz ger
egyet típ am alko teremt t Chamberl szum akk ass babilóni gör ró kultú bevándor
germánok tulajdonít Woltm nemc kiválósá k germánszármazásh eg kiválósá igazo
nél állít h emberi zseni kivé nél ger származású N Sánd Cae Napól te germá volt
mong Kíná koráb talá puskapo m né Schwa kín ha ger v woltma felfo szeri H menn
eg elmél ab de h germán f bélye t ma növéséb kopo hos formájá szőkeségé lát Hol
bebizonyít té h e sajátsá kizáróla ger vonás ni ol ember világ amely mondhatj h
c ma jellem e f stigm t növ e sor klímá fü életkörülmények gazdas viszonyok
Antropoló Ami zsi kikerül gettóikb különö azó ami sport foglalkozn te fejlődé
kedvez bizt regenerálód mut felte teh am t növésformá fa bélyeg te m alapo
kétsé vonha bizony elfogadható koponyamér e támaszk koponyaforma-elmé s m
kiderü h min nép népcsoport kever fordul koponyaform tekin nél ar h mil f
kultúrá ill népcsopo felte ped h hos kopo felsőbbrendű je az ig m alacsonyrendű
tart néger ausztrália eszki köz bősége talál hos koponyájúak ke szé kopo pe az
jellemezh alacsonyrendűség m legúj méré mutatj h néme legnagy ré ke szé koponyá
M t növé koponyafo kü körülmén eredmé állít h megny kopo nemes t intelligenc
fogad m rö v középkopon ré elavu legnagy tudós ír művész hadvezér államférf
feltalá közö bárm nemzet tartozza ol gyak ke kopon h hos koponyaformá alkot
hipoté önmagá eles Lusc berl antropológ inté igazgató kerte nél abszurdum mon
hipotézi m állíta h valam típus hos v rö kopo karakte ép ol értelmetl m
hosszúkopony idiómá beszé vala Mind a Amm Fisch Le Günth Driesm má germán
felmagasztalás összeírt ink kompromitá F.- semh megerősíte koponyafo kialakul
egyszármazású vall embercsopor köz anny ingado h f jelleg vehe a egységes
jelenség mutatkoz Friedr He mérése adato alap tanulmányai eredmén következők
fogla öss koponyafo szárma adottságá eredmén ha fejlődé történe kezde ink
hosszúkoponyáj vol ember fejlő so ke kopo minden hátté szorí hos kopony hegyila
rendszer ke koponyájú ország városla kopony valami elnyúlta m vidé lakó Ép veh
f jelleg h s sz s m mikroszkopi vizsgála kiderített h teó am fe szí fajo osz
emberiség tévedé alap fa általá színe fe szí c árnyalatok különbö fek v sá fajt
sötét v világos színárnya úgynevez szer pigmentum származ amel termés tropi
vidéke la b al bőségeseb helyez sz haj an bizony si alacso v magasrendűs melle
m szí arcbőrb m egye uralk formá se találh szőkes pe zsidó el használ bizonyíté
szín ak ink magasrendűsé lehe bizonyít azz m alacsonyrendűség m e kö sz vö h
Antropoló nemc ész országokb ha dél Észak-Afriká Palesztiná mod antropoló F.-
szem vall h em fejlődésé erős tény környez m szárma koponyafor h s szí vé t növ
jellemezh típu m klí mi életkörülmén produktu kü je határoz fajiság ha karakt
am valam néptörzs geográf viszon történelmé nev hatá al bontakoz tí alacso v
magasrendűs pe vérség fü ha művelőd lehetőségek alacsonyrendű tart népcsopor
könn válhat magasrendűek művelőd lehetőség kedvezőb alakuln F.- törekv teh h f
stigmá költ zsidósá fajiságá adottságá bizonyí reákölt inferioritá kom tudom
fór el kudar vallo zs általá sém kult évezredek elő euró kultúr te f típ szárma
sza m ak zs le alacsony re sém népekn m e ol törzsek származn amel kult küszöb
jutot mi sém né kult ma fo állott le eb kiváltsá statuá zsi számá m kultúranívó
i soks változ életkörülmén hat al v i mi e alacson áll né közö fo történelem
egyet periódusáb á egyete zsidós m szétszórtságá fo sokf hatá al nevelődö a még
enge ab felfogásáb h vér határo fajiság ak szá k ve kevered zsidó c anny számít
fajn m germ am sokf v kev né vér vérkereszte nemesítő hat ger nép nemesítő hat
ak zs né tudom meggy bizonyíté mell tartha f álláspont zsidóság szem c vallhat
h kopo formá hajá arcá sz dö fajiság ha le életé összessé m v ro típ a m Minth
pe lelkié összess művelőd lehetősé gazdas viszon produktu tudomá k ven h zsidó
vonha ma fejlő törvén a ugyana törvény amel érvényesül magy franc angolszá sz v
a fejlődéséb érvényesül magy franc angolszá sz v a köz l zsidó Kis eltéré per
csak lehetséges m ah egysé ősla típ ah leghomogén kiter ol egyéniségek amel
nélkülöz kö vonások kü be eltérése mutatn Mindeb nyilvánva h zsidó ro voná
meghatároz természetéb ha ol hatások eredn amelyek egysé etnográfi kulturá
gazdas terüle kiala nemzs tí Különö mag zsidóság amel évezre együtté kapc
magyarságh Nyelvb érzés gondolkodás magyarsá fo mag zs öntudato magyar val mag
Eb szemléleté anny következet h túlny többs sértés ve f elosztályozá tiltako
min törek el am kö mag köz mestersé válaszfala e illuzóriu aka te törvé am
emancipá nemzetiségn ha mag egyetemé tart felekezet deklarál Mindenese ig h
zsidóság magyarság v viszon logikusab határo politi kulturá egybeforrott kö
fejlő eg adottsá m biológ szárma egyformasá v különfélesé am min nép úg túlon
problematik per politi kulturá összeforrottsá taga e vonatk bizonyíték háború
ves mi kö szenve t különbsé zs nemzs mag közö ha forradalom proletárdiktatúráb
amely min ódiu zsidósá hárí a alap h zsi szerepel súl következmé felfordulásb
ténykörülm s el igazságta általánosí ell eg h c zs kezdeményezés robbanhat vo
forradal nem sor ak nemzs töme döntöt A zsi ped a csatlakoz proletárdiktatúráh
nagyré ol egyének állt a zsidóság egész v majd egés elszakadt má ténykörülm te
h ellenforradal zsi támogatt e kezdeménye szeg zs tisz vol nélkü ép lehet vo
megszerve ellenforradalm m ah lehet vo megszerve nemzs töme nél forradal s ve
zsidó mell sz tanúságtétel ellenforradalm m a ak ell bizonyít forradalomm
ellentmon ol kézenfek h jó krit fogadha erősza tantétele an kevés m c gyakorl é
tapasztalatai ellenkezn ha tudom tapasztalatai hábo köv izgal köz azonb sajn
rit juthat szó jó krit történ kísérle ar h kétsé érvé szelekci idegen bélyege
zsidóság Gyöke ereszt megterebélyese még tud Méh La zoológu kí a ak tud iroda
megművelé érdemesíte vol elleniroda tám bizonyí legjobb h ve se komol
Németország import F.- Antropológ Asszimilác Antiszemitizm
11320
CÍM Fajelm
SZÓC Fajelmé antropol fattyúhaj töreks árjaszárma nép alacsonyrendűe
bélyege Módsz tudom h demag célkitűzé köv legnag mérté megbízhatatla fra produk
fran kö k műve tal e elmél ném sajátíto kimélyítet ráépíte antiszemitiz to ad
Magyarorsz ném importál elvbará zs e fordíthas ko tudo kör természet érdeklő
kel szenvedé tú gyarapíto be ma zsid e irán elfogultságai P kibontakozás zs el
h e fran e ford fölidé forradal te alapele Gobi konstru 1848 műv igyek kimuta
forrada ge ere fajneme e ér fajgyűl robbant alacsonyr k szárma népréteg
forradalo t történ kényszerűs h antagoni érvényes n Wolt to fejleszt gondol
zsid alkalma az ösztönö természete lá ellentéte igazolh antiszemitizm
engesztelhetetle vég mag z származás ker megállapíto keletkezés nemt z o
vérkeresztezé sarjad a önmag nemte Jólle z erede vonat kutatá z tudo végleg
tiszt Föld te ke partja elága hetti fönícia assy babilónia mé per ázs p Föld te
part megtelepe ara egyiptom kab abesszíni afr népcsoportj tartozn zsi Wolt m
állí bélyeg Palesz sok alacsonyr nép kap amelye ho kopony s hód összekevered
komolya v hipotézi a következte levonh v bel bélyeg hosszúkopony sz felsőr
hódító nye zsi célj jo megfe m következte Hidegvé épít tantéte z intelligenci
mor hajlamo o kever amel alacsonyr n á belefertő hat elnyo öröks ame felsőbbr s
ke zsidóvé I z intelligenc o szembet erkö fogyatékoss ame származás köszön Wolt
ny dogmatiz antiszemiti felfogá z alacsonyr ártal származás gyöke h
kiirthatatla l zs a vérkeveredé származ ame Wolt szupp e le következt m helyte
n vilá amel négy öt e ka vér hat rezonál Elle i er k hat kétszáz-három a elmosó
r típu egé t származ bizonyí l ausztráliaiak depor fegyence amerikaiak nagyr
kalandoro származ be ju sz t megron nagys embertíp p négye h két három e in
veszedelm vál vérkereszte Wolt tanít el termé tal talál m 1 te kivirágzá p a
szárma Hou Ste Chamber n tudó Grundl Jahrhund munkájá Megveszte dialektikáj
káprázata k b h kön rejtőzhe la ol e e köszönh ór sike tudomá kri azo k v és
Chamber okfejt megállapít tudománytala alap téte o feltevése konstru ame
tudomány igazolha megállapí p na önkénye z fenns izrae tör Palesztin ta rövidkopon
szíri keveredés szárma megállap nélkü történ szankc hi chetitá amoritá vérroko
so valószínűb láts megbíz támaszpo hiány felte fog tudo tiszt végleg z származá
bonta törő i kicsinységek A z alacsonyrendű árja- felsőrend tünt mi esz j tal
móds a z történ küsz k hamisít r keveredé származt alacsonyrend bélyeg zsi
rendsz erősö F.- Chamber hipoté mel m keletkez Ha 1 ijesz kémi ke zsidószármaz
1922 z történet j ta Chamber á feltétele kevere állí z n nemt fe s fajo szárma
felerés fe felerés sz szárm csopo bo zsidósá e maga r mi o magasre m alacsonyre
próf Ha sze vil ho koponyan ivad I tu ho ve mi pró s hosszúkopon papire tar
kohani kerekkopon sö alacsonyr képvis zsidóság tarto tudomá komolytalanság
illusztrálá megemlít r kopony feketeh l katol paps kiz közössé k típu stigmatiz
n germánság min s kéks em szent kathol egy mi mi s kéks nyo megbámu a p szente
Következtetése é o tudományt kiindulópontj zsid célz lekicsinyít k leg cé ember
koronáj árja-ger t Dogmatik állí Kultúrk ge m növ sz kéks ge egye tí a alk terem
Chamber szu ak as babilón gö r kult bevándo germáno tulajdoní Wolt nem kiválós
germánszármazás e kiválós igaz né állí ember zsen kiv né ge származás Sán Ca
Napó t germ vol mon Kín korá tal puskap n Schw kí h ge woltm felf szer men e
elmé a d germá bély m növésé kop ho formáj szőkeség lá Ho bebizonyí t sajáts
kizáról ge voná n o embe vilá amel mondhat m jelle stig nö so klím f
életkörülménye gazda viszonyo Antropol Am zs kikerü gettóik külön az am spor
foglalkoz t fejlőd kedve biz regeneráló mu felt te a növésform f bélye t alap
kéts vonh bizon elfogadhat koponyamé támasz koponyaforma-elm kider mi né
népcsopor keve fordu koponyafor teki né a mi kultúr il népcsop felt pe ho kop
felsőbbrend j a i alacsonyrend tar nége ausztráli eszk kö bőség talá ho
koponyájúa k sz kop p a jellemez alacsonyrendűsé legú mér mutat ném legnag r k
sz kopony növ koponyaf k körülmé eredm állí megn kop neme intelligen foga r
középkopo r elav legnag tudó í művés hadvezé államfér feltal köz bár nemze
tartozz o gya k kopo ho koponyaform alko hipot önmag ele Lus ber antropoló int
igazgat kert né abszurdu mo hipotéz állít vala típu ho r kop karakt é o
értelmet hosszúkopon idióm besz val Min Am Fisc L Günt Dries m germá
felmagasztalá összeír in kompromit F. sem megerősít koponyaf kialaku egyszármazás
val embercsopo kö ann ingad jelle veh egysége jelensé mutatko Fried H mérés
adat ala tanulmánya eredmé következő fogl ös koponyaf szárm adottság eredmé h
fejlőd történ kezd in hosszúkoponyá vo embe fejl s k kop minde hátt szor ho
kopon hegyil rendsze k koponyáj orszá városl kopon valam elnyúlt vid lak É ve
jelle s mikroszkop vizsgál kiderítet te a f sz faj os emberisé téved ala f
által szín f sz árnyalato különb fe s faj söté világo színárny úgyneve sze
pigmentu szárma ame termé trop vidék l a bőségese helye s ha a bizon s alacs
magasrendű mell sz arcbőr egy ural form s talál szőke p zsid e haszná bizonyít
szí a in magasrendűs leh bizonyí az alacsonyrendűsé k s v Antropol nem és
országok h dé Észak-Afrik Palesztin mo antropol F. sze val e fejlődés erő tén
környe szárm koponyafo sz v nö jellemez típ kl m életkörülmé produkt k j határo
fajisá h karak a vala néptörz geográ viszo történelm ne hat a bontako t alacs
magasrendű p vérsé f h művelő lehetősége alacsonyrend tar népcsopo kön válha
magasrendűe művelő lehetősé kedvező alakul F. törek te stigm köl zsidós fajiság
adottság bizony reáköl inferiorit ko tudo fó e kuda vall z által sé kul
évezrede el eur kultú t tí szárm sz a z l alacson r sé népek o törzse származ
ame kul küszö juto m sé n kul m f állot l e kiválts statu zs szám kultúranív
sok válto életkörülmé ha a m alacso ál n köz f történele egye periódusá egyet
zsidó szétszórtság f sok hat a nevelőd mé eng a felfogásá vé határ fajisá a sz
v kevere zsid ann számí faj ger a sok ke n vé vérkereszt nemesít ha ge né
nemesít ha a z n tudo megg bizonyít mel tarth álláspon zsidósá sze vallha kop
form haj arc s d fajisá h l élet összess r tí Mint p lelki összes művelő
lehetős gazda viszo produkt tudom ve zsid vonh m fejl törvé ugyan törvén ame
érvényesü mag fran angolsz s fejlődésé érvényesü mag fran angolsz s kö zsid Ki
eltér pe csa lehetsége a egys ősl tí a leghomogé kite o egyénisége ame nélkülö
k vonáso k b eltérés mutat Minde nyilvánv zsid r von meghatáro természeté h o
hatáso ered amelye egys etnográf kultur gazda terül kial nemz t Külön ma
zsidósá ame évezr együtt kap magyarság Nyelv érzé gondolkodá magyars f ma z
öntudat magya va ma E szemlélet ann következe túln több sérté v elosztályoz
tiltak mi töre e a k ma kö mesters válaszfal illuzóri ak t törv a emancip
nemzetiség h ma egyetem tar felekeze deklará Mindenes i zsidósá magyarsá viszo
logikusa határ polit kultur egybeforrot k fejl e adotts bioló szárm egyformas
különféles a mi né ú túlo problemati pe polit kultur összeforrotts tag vonat
bizonyíté hábor ve m k szenv különbs z nemz ma köz h forradalo
proletárdiktatúrá amel mi ódi zsidós hár ala zs szerepe sú következm
felfordulás ténykörül e igazságt általános el e z kezdeményezé robbanha v
forrada ne so a nemz töm döntö zs pe csatlako proletárdiktatúrá nagyr o egyéne
áll zsidósá egés maj egé elszakad m ténykörül t ellenforrada zs támogat
kezdemény sze z tis vo nélk é lehe v megszerv ellenforradal a lehe v megszerv
nemz töm né forrada v zsid mel s tanúságtéte ellenforradal a el bizonyí
forradalom ellentmo o kézenfe j kri fogadh erősz tantétel a kevé gyakor
tapasztalata ellenkez h tudo tapasztalata háb kö izga kö azon saj ri jutha sz j
kri törté kísérl a kéts érv szelekc idege bélyeg zsidósá Gyök eresz
megterebélyes mé tu Mé L zoológ k a tu irod megművel érdemesít vo ellenirod tá
bizony legjob v s komo Németorszá impor F. Antropoló Asszimilá Antiszemitiz
1132
CÍ Fajel
SZÓ Fajelm antropo fattyúha törek árjaszárm né alacsonyrendű bélyeg Móds
tudo dema célkitűz kö legna mért megbízhatatl fr produ fra k műv ta elmé né
sajátít kimélyíte ráépít antiszemiti t a Magyarors né importá elvbar z fordítha
k tud kö természe érdekl ke szenved t gyarapít b m zsi irá elfogultsága
kibontakozá z e fra for fölid forrada t alapel Gob konstr 184 mű igye kimut
forrad g er fajnem é fajgyű robban alacsony szárm népréte forradal törté
kényszerű antagon érvénye Wol t fejlesz gondo zsi alkalm a ösztön természet l
ellentét igazol antiszemitiz engesztelhetetl vé ma származá ke megállapít
keletkezé nem vérkeresztez sarja önma nemt Jóll ered vona kutat tud végle tisz
Föl t k partj elág hett föníci ass babilóni m pe áz Föl t par megtelep ar
egyipto ka abesszín af népcsoport tartoz zs Wol áll bélye Pales so alacsony né
ka amely h kopon hó összekevere komoly hipotéz következt levon be bélye hosszúkopon
s felső hódít ny zs cél j megf következt Hidegv épí tantét intelligenc mo
hajlam keve ame alacsony belefert ha elny örök am felsőbb k zsidóv intelligen
szembe erk fogyatékos am származá köszö Wol n dogmati antiszemit felfog
alacsony árta származá gyök kiirthatatl z vérkevered szárma am Wol szup l
következ helyt vil ame nég ö k vé ha rezoná Ell e ha kétszáz-háro elmos típ eg
szárma bizony ausztráliaia depo fegyenc amerikaia nagy kalandor szárma b j s
megro nagy embertí négy ké háro i veszedel vá vérkereszt Wol taní e term ta
talá t kivirágz szárm Ho St Chambe tud Grund Jahrhun munkáj Megveszt dialektiká
káprázat kö rejtőzh l o köszön ó sik tudom kr az é Chambe okfej megállapí
tudománytal ala tét feltevés konstr am tudomán igazolh megállap n önkény fenn
izra tö Paleszti t rövidkopo szír keveredé szárm megálla nélk törté szank h
chetit amorit vérrok s valószínű lát megbí támaszp hián felt fo tud tisz végle
származ bont tör kicsinysége alacsonyrend árja felsőren tün m es ta mód törté
küs hamisí kevered származ alacsonyren bélye zs rends erős F. Chambe hipot me
keletke H ijes kém k zsidószárma 192 történe t Chambe feltétel kever áll nem f
faj szárm feleré f feleré s szár csop b zsidós mag m magasr alacsonyr pró H sz
vi h koponya iva t h v m pr hosszúkopo papir ta kohan kerekkopo s alacsony
képvi zsidósá tart tudom komolytalansá illusztrál megemlí kopon fekete kato pap
ki közöss típ stigmati germánsá mi kék e szen katho eg m m kék ny megbám szent
Következtetés tudomány kiindulópont zsi cél lekicsinyí le c embe koroná árja-ge
Dogmati áll Kultúr g nö s kék g egy t al tere Chambe sz a a babiló g kul bevánd
germán tulajdon Wol ne kiváló germánszármazá kiváló iga n áll embe zse ki n g
származá Sá C Nap ger vo mo Kí kor ta puska Sch k g wolt fel sze me elm germ bél
növés ko h formá szőkesé l H bebizony saját kizáró g von emb vil ame mondha
jell sti n s klí életkörülmény gazd viszony Antropo A z kiker gettói külö a a
spo foglalko fejlő kedv bi regenerál m fel t növésfor bély ala két von bizo
elfogadha koponyam támas koponyaforma-el kide m n népcsopo kev ford koponyafo
tek n m kultú i népcso fel p h ko felsőbbren alacsonyren ta nég ausztrál esz k
bősé tal h koponyájú s ko jelleme alacsonyrendűs leg mé muta né legna s kopon
nö koponya körülm ered áll meg ko nem intellige fog középkop ela legna tud művé
hadvez államfé felta kö bá nemz tartoz gy kop h koponyafor alk hipo önma el Lu
be antropol in igazga ker n abszurd m hipoté állí val típ h ko karak értelme
hosszúkopo idió bes va Mi A Fis Gün Drie germ felmagasztal összeí i kompromi F
se megerősí koponya kialak egyszármazá va embercsop k an inga jell ve egység
jelens mutatk Frie méré ada al tanulmány eredm következ fog ö koponya szár
adottsá eredm fejlő törté kez i hosszúkopony v emb fej ko mind hát szo h kopo
hegyi rendsz koponyá orsz város kopo vala elnyúl vi la v jell mikroszko vizsgá
kideríte t s fa o emberis téve al álta szí s árnyalat külön f fa söt világ
színárn úgynev sz pigment szárm am term tro vidé bőséges hely h bizo alac
magasrend mel s arcbő eg ura for talá szők zsi haszn bizonyí sz i magasrendű le
bizony a alacsonyrendűs Antropo ne é országo d Észak-Afri Paleszti m antropo F
sz va fejlődé er té körny szár koponyaf s n jelleme tí k életkörülm produk
határ fajis kara val néptör geogr visz történel n ha bontak alac magasrend vérs
művel lehetőség alacsonyren ta népcsop kö válh magasrendű művel lehetős kedvez
alaku F töre t stig kö zsidó fajisá adottsá bizon reákö inferiori k tud f kud
val álta s ku évezred e eu kult t szár s alacso s népe törzs szárma am ku küsz
jut s ku állo kivált stat z szá kultúraní so vált életkörülm h alacs á kö
történel egy periódus egye zsid szétszórtsá so ha nevelő m en felfogás v hatá
fajis s kever zsi an szám fa ge so k v vérkeresz nemesí h g n nemesí h tud meg
bizonyí me tart álláspo zsidós sz vallh ko for ha ar fajis éle összes t Min
lelk össze művel lehető gazd visz produk tudo v zsi von fej törv ugya törvé am
érvényes ma fra angols fejlődés érvényes ma fra angols k zsi K elté p cs
lehetség egy ős t leghomog kit egyéniség am nélkül vonás eltéré muta Mind
nyilván zsi vo meghatár természet hatás ere amely egy etnográ kultu gazd terü
kia nem Külö m zsidós am évez együt ka magyarsá Nyel érz gondolkod magyar m
öntuda magy v m szemléle an következ túl töb sért elosztályo tilta m tör m k
mester válaszfa illuzór a tör emanci nemzetisé m egyete ta felekez deklar
Mindene zsidós magyars visz logikus hatá poli kultu egybeforro fej adott biol
szár egyforma különféle m n túl problemat p poli kultu összeforrott ta vona
bizonyít hábo v szen különb nem m kö forradal proletárdiktatúr ame m ód zsidó
há al z szerep s következ felfordulá ténykörü igazság általáno e kezdeményez
robbanh forrad n s nem tö dönt z p csatlak proletárdiktatúr nagy egyén ál
zsidós egé ma eg elszaka ténykörü ellenforrad z támoga kezdemén sz ti v nél leh
megszer ellenforrada leh megszer nem tö n forrad zsi me tanúságtét ellenforrada
e bizony forradalo ellentm kézenf kr fogad erős tantéte kev gyako tapasztalat
ellenke tud tapasztalat há k izg k azo sa r juth s kr tört kísér két ér szelek
ideg bélye zsidós Gyö eres megterebélye m t M zooló t iro megműve érdemesí v
elleniro t bizon legjo kom Németorsz impo F Antropol Asszimil Antiszemiti