13645.htm
CÍMSZÓ: Noszen
SZÓCIKK: Noszen Nóta Cánc,
rabbi, megh. 1772. Ziancból származott, veje volt a Messiás hírben álló
Mordechai Léb Mochiach vándorprédikátornak és sógora Chárif Mózes híres pozsonyi
rabbinak. N. előbb Boldogasszonyban (Frauenkirchen) működött 1758-ig, de midőn
Chárif Mózes betegeskedni kezdett, a Bészdin tagjául hívták meg Pozsonyba. Hogy
itt vezető szerepeit vitt, az kitűnik abból, hogy több hitközségi és rabbisági
határozat nevével van jegyezve. Eibenschütz Jonathán prágai főrabbi híres
perében, melynek szálai hazánkba is kiterjedtek, három jegyzőkönyv az ő
hitelesítésével van ellátva, melyet a pozsonyi rabbiság a sabbataizmussal
vádolt Arholz Náthán stomfai rabbi ügyében vett fel.
Ez a címszó a Magyar Zsidó Lexikonban (1929, szerk. Újvári Péter)
található. A felismertetett és korrektúrázott szövegben előfordulnak még hibák,
úgyhogy a szócikk pontos szövegének és külalakjának megtekintéséhez nyissa meg
a digitalizált oldalképet! Ez a(z) 3645. címszó a lexikon =>
655. oldalán van. Az itt olvasható változat forrása: Nagy
Péter Tibor: Az 1929-es magyar zsidó lexikon adatbázisa. Szociológiai
adatbázisok No. 1. WJLF, Budapest, 2013
A további szöveg a keresőmotor hatékonyságának
növelésére szolgál, nem elolvasásra.
4953255472018468
13645.htm
CÍMSZÓ: Noszen
SZÓCIKK: Noszen Nóta Cánc, rabbi, megh. 1772. Ziancból származott, veje
volt a Messiás hírben álló Mordechai Léb Mochiach vándorprédikátornak és sógora
Chárif Mózes híres pozsonyi rabbinak. N. előbb Boldogasszonyban Frauenkirchen
működött 1758-ig, de midőn Chárif Mózes betegeskedni kezdett, a Bészdin tagjául
hívták meg Pozsonyba. Hogy itt vezető szerepeit vitt, az kitűnik abból, hogy
több hitközségi és rabbisági határozat nevével van jegyezve. Eibenschütz
Jonathán prágai főrabbi híres perében, melynek szálai hazánkba is kiterjedtek,
három jegyzőkönyv az ő hitelesítésével van ellátva, melyet a pozsonyi rabbiság
a sabbataizmussal vádolt Arholz Náthán stomfai rabbi ügyében vett fel.
13645.ht
CÍMSZÓ Nosze
SZÓCIKK Nosze Nót Cánc rabbi megh 1772 Ziancbó származott vej vol Messiá
hírbe áll Mordecha Lé Mochiac vándorprédikátorna é sógor Chári Móze híre
pozsony rabbinak N előb Boldogasszonyba Frauenkirche működöt 1758-ig d midő
Chári Móze betegeskedn kezdett Bészdi tagjáu hívtá me Pozsonyba Hog it vezet
szerepei vitt a kitűni abból hog töb hitközség é rabbiság határoza nevéve va
jegyezve Eibenschüt Jonathá prága főrabb híre perében melyne szála hazánkb i
kiterjedtek háro jegyzőköny a hitelesítéséve va ellátva melye pozsony rabbisá
sabbataizmussa vádol Arhol Náthá stomfa rabb ügyébe vet fel
13645.h
CÍMSZ Nosz
SZÓCIK Nosz Nó Cán rabb meg 177 Ziancb származot ve vo Messi hírb ál Mordech
L Mochia vándorprédikátorn sógo Chár Móz hír pozson rabbina elő Boldogasszonyb
Frauenkirch működö 1758-i mid Chár Móz betegesked kezdet Bészd tagjá hívt m
Pozsonyb Ho i veze szerepe vit kitűn abbó ho tö hitközsé rabbisá határoz nevév
v jegyezv Eibenschü Jonath prág főrab hír perébe melyn szál hazánk kiterjedte
hár jegyzőkön hitelesítésév v ellátv mely pozson rabbis sabbataizmuss vádo Arho
Náth stomf rab ügyéb ve fe
13645.
CÍMS Nos
SZÓCI Nos N Cá rab me 17 Zianc származo v v Mess hír á Mordec Mochi vándorprédikátor
sóg Chá Mó hí pozso rabbin el Boldogasszony Frauenkirc működ 1758- mi Chá Mó
betegeske kezde Bész tagj hív Pozsony H vez szerep vi kitű abb h t hitközs
rabbis határo nevé jegyez Eibensch Jonat prá főra hí peréb mely szá hazán
kiterjedt há jegyzőkö hitelesítésé ellát mel pozso rabbi sabbataizmus vád Arh
Nát stom ra ügyé v f
13645
CÍM No
SZÓC No C ra m 1 Zian származ Mes hí Morde Moch vándorprédikáto só Ch M h
pozs rabbi e Boldogasszon Frauenkir műkö 1758 m Ch M betegesk kezd Bés tag hí
Pozson ve szere v kit ab hitköz rabbi határ nev jegye Eibensc Jona pr főr h
peré mel sz hazá kiterjed h jegyzők hitelesítés ellá me pozs rabb sabbataizmu
vá Ar Ná sto r ügy
1364
CÍ N
SZÓ N r Zia szárma Me h Mord Moc vándorprédikát s C poz rabb Boldogasszo
Frauenki műk 175 C beteges kez Bé ta h Pozso v szer ki a hitkö rabb hatá ne
jegy Eibens Jon p fő per me s haz kiterje jegyző hitelesíté ell m poz rab
sabbataizm v A N st üg