14246.htm
CÍMSZÓ: Sacharisz
SZÓCIKK: Sacltarisz, a
mindennapi reggeli ima héber neve. Megfelel a jeruzsálemi Szentélyben hozott
reggeli áldozatnak. A zsinagógai év bizonyos napjain kihagyásokkal, illetőleg betoldásokkal
mondják, öt egymástól megkülönböztethető részből áll: (1) Bevezető rész. (2)
Hálaadó Zsoltárok. (8) Séma. (4) Tefillo. (5) Befejező rész. 1. A bevezető rész
tartalmazza az úgynevezett reggeli áldásokat (Birchosz hasachar), melyek
általában hálaadó tartalmúak. Ugyancsak e részbe foglalják a Biblia és
hagyomány áldozati szakaszait, melyek az elpusztult jeruzsálemi szentélyre
emlékeztetnek (Korbonosz). E bevezető, első rész a 30. Zsoltárral végződik. 2.
A hálaadó Zsoltárokat magában foglaló rész áldással kezdődik és végződik. A
bevezető áldás a boruch seómár. Majd ezek a bibliai részek következnek: I.
Krónikák 16. 8-37, továbbá Zsolt. 99. 5; 99. 9 ; 78. 38; 9. 12; 25.6; 68.
35-36; 94. 1-2; 3. 9; 46. 8; 44. 13; 20. 10; 21. 19; 33. 20-22; 85.8; 44. 27;
81. 11; 144. 15; 13. 6. (Hódú laadonoj) 100. Zsoltár (mizmor leszodó), Zsolt.
104.31; 113.2-4; 135.13:103.19; I.Kir. 16.31; Zsolt. 10.16; 33.10; Péld. 19 21;
Zsolt. 33. 11; 33.9; 132.13 ; 135.4; 94. 14; 78. 38; 20.10. (jehi chevód).
Zsolt 84.5; 144.15 és 145. (ásré) 146-150. Zsolt. 89. 53; 135. 21. I. Krónikák
29. 10-13; Nechemja 9. 6-12. II. Mózes 14. f. 30. v.-től 15. f. 19. v.-ig. E
dicsérő dalokat tartalmazó bibliai részeket befejezi az áldás: jistabach. 3. A
tulajdonképpen való ima itt kezdődik, horchuval, mely csak közösség (1. Minján)
jelenlétében mondható. B rósz gerincét a semá ima alkotja. Ez megelőzően két
áldást, befejezésül pedig egy áldást mondanak. A bevezető áldás jócér őrtől
jócérhamórószig, a másodig pedigahávó rabbótól beahavóig terjed. Majd a semá
szakaszai következnek, nevezetesen semá V. Mózes 6. 4-8, vehójó im somóá V.
Móz. 11. 13-21; cicisz IV. Móz. 16. 37-41. A befejező áldás itt kezdődik (emesz
véjáciv) a goál jiszróélig tart. 4. Az ima főrésze a tefllló, vagy 18
(illetőleg későbbi betoldás folytán 19) áldásmondás. Állandó része, melyet
minden alkalommal, ünnepnapon is mondanak, az első három és az utolsó három
áldás. E tizenkilenc áldás a következő tartalommal bír: az ősatyák, a
feltámadás, Isten szentsége, az értelem, a megtérés, a megbocsátás, a
megváltás, a gyógyulás, a termés áldása, a számkivetettek összegyűjtése, az
ítélet, az eretnekek, a jámborok, Jeruzsálem felépítése, Dávid dinasztiájának
dicsősége, az ima, a szent szolgálat, hálaadás, áldás. Az állandó (1-3, 17-19)
áldások inkább hála, a közbeesők (4-16) könyörgő tartalmúak. Ezt az imát,
miután a község elimádkozta, az előimádkozó megismétli. Ezen ismétlésnél
mondják a kedusát (néha szlichosz-részleteket illesztenek be, 1. Szlichósz,
Böjtnapok). 5. Végüla befejező részek következnek, nevezetesen: tachanun (l. o)
tóraolvasás (1. o.), ásré (1. o.), olenu (1. o.), Zsoltárok (1. Napizsoltárok).
S kinek-kinek a magánájtatossági része. Ez a váza a mindennapi reggeli
istentiszteletnek, mely a következő változásokat szenvedi. 1. Az első rész az
év valamennyi napján azonos, az áldozati részbe szombat, újhold napján
beiktatják a vonatkozó bibliai (áldozati) részt. (IV. Móz. 28,9-10, illetőleg
11-14). 2. A hálaadó Zsoltárok közül elmarad a 100. Zsoltár a következő napokon
: szombaton, ünnepnapokon, jom-kippur előnapján, peszach előnapján és
félünnepnapjain (mert ezen napokon hálaáldozatot nem mutattak be a jeruzsálemi
Szentélyben, e Zsoltár címében pedig a hálaáldozat nevet viseli). E Zsoltár
helyett beiktatják szombaton és ünnepnapokon a 19, 34, 90 91,135,136. 33,92,93.
Zsoltárokat. Hosáno rabbó (l.o.) napján a 100. Zsoltárt is, meg a
beiktatottakat is elmondják. Szombat és ünnepnapokon e rész befejező áldása
helyett a hosszabb szövegű vismászt mondják. 3. A semá rész gerince, a bibliai
szakaszok, állandó ós változatlan. Szombaton az első áldás haméir loórec
kezdetű része helyett hakol joduchot mondanak. 4. A tefilló szombat és
ünnepnapokon csak hét áldásból áll. Megmarad a köznapiak közül az első és
utolsó 3, (1- 3, 17-19), a közbeeső 13 (4-16) helyett egy, az ünnepről
(szombatról) szóló kerül. Előimádkozó által való ismétléskor néha költői
részeket illesztenek be (1. Pijut). 5. A befejező részek közül bizonyos napokon
a tackanun elmarad, a tóraolvasás a zsinagógái napok szerint változik, az ásré
néha részeivel együtt délutánra tevődik át, olenu és a napi Zsoltárok
állandóak. L. még Kadis.
Ez a címszó a Magyar Zsidó Lexikonban (1929, szerk. Újvári Péter)
található. A felismertetett és korrektúrázott szövegben előfordulnak még hibák,
úgyhogy a szócikk pontos szövegének és külalakjának megtekintéséhez nyissa meg
a digitalizált oldalképet! Ez a 4246. címszó a lexikon =>
760. s köv. oldalán van. Az itt olvasható változat forrása:
Nagy Péter Tibor: Az 1929-es magyar zsidó lexikon adatbázisa. Szociológiai
adatbázisok No. 1. WJLF, Budapest, 2013
A további szöveg a keresőmotor hatékonyságának
növelésére szolgál, nem elolvasásra.
4953255472018468
14246.htm
CÍMSZÓ: Sacharisz
SZÓCIKK: Sacltarisz, a mindennapi reggeli ima héber neve. Megfelel a
jeruzsálemi Szentélyben hozott reggeli áldozatnak. A zsinagógai év bizonyos
napjain kihagyásokkal, illetőleg betoldásokkal mondják, öt egymástól
megkülönböztethető részből áll: 1 Bevezető rész. 2 Hálaadó Zsoltárok. 8 Séma. 4
Tefillo. 5 Befejező rész. 1. A bevezető rész tartalmazza az úgynevezett reggeli
áldásokat Birchosz hasachar , melyek általában hálaadó tartalmúak. Ugyancsak e
részbe foglalják a Biblia és hagyomány áldozati szakaszait, melyek az elpusztult
jeruzsálemi szentélyre emlékeztetnek Korbonosz . E bevezető, első rész a 30.
Zsoltárral végződik. 2. A hálaadó Zsoltárokat magában foglaló rész áldással
kezdődik és végződik. A bevezető áldás a boruch seómár. Majd ezek a bibliai
részek következnek: I. Krónikák 16. 8-37, továbbá Zsolt. 99. 5; 99. 9 ; 78. 38;
9. 12; 25.6; 68. 35-36; 94. 1-2; 3. 9; 46. 8; 44. 13; 20. 10; 21. 19; 33.
20-22; 85.8; 44. 27; 81. 11; 144. 15; 13. 6. Hódú laadonoj 100. Zsoltár mizmor
leszodó , Zsolt. 104.31; 113.2-4; 135.13:103.19; I.Kir. 16.31; Zsolt. 10.16;
33.10; Péld. 19 21; Zsolt. 33. 11; 33.9; 132.13 ; 135.4; 94. 14; 78. 38; 20.10.
jehi chevód . Zsolt 84.5; 144.15 és 145. ásré 146-150. Zsolt. 89. 53; 135. 21.
I. Krónikák 29. 10-13; Nechemja 9. 6-12. II. Mózes 14. f. 30. v.-től 15. f. 19.
v.-ig. E dicsérő dalokat tartalmazó bibliai részeket befejezi az áldás:
jistabach. 3. A tulajdonképpen való ima itt kezdődik, horchuval, mely csak
közösség 1. Minján jelenlétében mondható. B rósz gerincét a semá ima alkotja.
Ez megelőzően két áldást, befejezésül pedig egy áldást mondanak. A bevezető
áldás jócér őrtől jócérhamórószig, a másodig pedigahávó rabbótól beahavóig
terjed. Majd a semá szakaszai következnek, nevezetesen semá V. Mózes 6. 4-8,
vehójó im somóá V. Móz. 11. 13-21; cicisz IV. Móz. 16. 37-41. A befejező áldás
itt kezdődik emesz véjáciv a goál jiszróélig tart. 4. Az ima főrésze a tefllló,
vagy 18 illetőleg későbbi betoldás folytán 19 áldásmondás. Állandó része,
melyet minden alkalommal, ünnepnapon is mondanak, az első három és az utolsó
három áldás. E tizenkilenc áldás a következő tartalommal bír: az ősatyák, a
feltámadás, Isten szentsége, az értelem, a megtérés, a megbocsátás, a
megváltás, a gyógyulás, a termés áldása, a számkivetettek összegyűjtése, az
ítélet, az eretnekek, a jámborok, Jeruzsálem felépítése, Dávid dinasztiájának
dicsősége, az ima, a szent szolgálat, hálaadás, áldás. Az állandó 1-3, 17-19
áldások inkább hála, a közbeesők 4-16 könyörgő tartalmúak. Ezt az imát, miután
a község elimádkozta, az előimádkozó megismétli. Ezen ismétlésnél mondják a
kedusát néha szlichosz-részleteket illesztenek be, 1. Szlichósz, Böjtnapok . 5.
Végüla befejező részek következnek, nevezetesen: tachanun l. o tóraolvasás 1.
o. , ásré 1. o. , olenu 1. o. , Zsoltárok 1. Napizsoltárok . S kinek-kinek a
magánájtatossági része. Ez a váza a mindennapi reggeli istentiszteletnek, mely
a következő változásokat szenvedi. 1. Az első rész az év valamennyi napján
azonos, az áldozati részbe szombat, újhold napján beiktatják a vonatkozó
bibliai áldozati részt. IV. Móz. 28,9-10, illetőleg 11-14 . 2. A hálaadó
Zsoltárok közül elmarad a 100. Zsoltár a következő napokon : szombaton,
ünnepnapokon, jom-kippur előnapján, peszach előnapján és félünnepnapjain mert
ezen napokon hálaáldozatot nem mutattak be a jeruzsálemi Szentélyben, e Zsoltár
címében pedig a hálaáldozat nevet viseli . E Zsoltár helyett beiktatják
szombaton és ünnepnapokon a 19, 34, 90 91,135,136. 33,92,93. Zsoltárokat.
Hosáno rabbó l.o. napján a 100. Zsoltárt is, meg a beiktatottakat is elmondják.
Szombat és ünnepnapokon e rész befejező áldása helyett a hosszabb szövegű
vismászt mondják. 3. A semá rész gerince, a bibliai szakaszok, állandó ós
változatlan. Szombaton az első áldás haméir loórec kezdetű része helyett hakol
joduchot mondanak. 4. A tefilló szombat és ünnepnapokon csak hét áldásból áll.
Megmarad a köznapiak közül az első és utolsó 3, 1- 3, 17-19 , a közbeeső 13
4-16 helyett egy, az ünnepről szombatról szóló kerül. Előimádkozó által való
ismétléskor néha költői részeket illesztenek be 1. Pijut . 5. A befejező részek
közül bizonyos napokon a tackanun elmarad, a tóraolvasás a zsinagógái napok
szerint változik, az ásré néha részeivel együtt délutánra tevődik át, olenu és
a napi Zsoltárok állandóak. L. még Kadis.
14246.ht
CÍMSZÓ Sacharis
SZÓCIKK Sacltarisz mindennap reggel im hébe neve Megfele jeruzsálem
Szentélybe hozot reggel áldozatnak zsinagóga é bizonyo napjai kihagyásokkal
illetőle betoldásokka mondják ö egymástó megkülönböztethet részbő áll Bevezet
rész Hálaad Zsoltárok Séma Tefillo Befejez rész 1 bevezet rés tartalmazz a
úgynevezet reggel áldásoka Birchos hasacha melye általába hálaad tartalmúak
Ugyancsa részb foglaljá Bibli é hagyomán áldozat szakaszait melye a elpusztul
jeruzsálem szentélyr emlékeztetne Korbonos bevezető els rés 30 Zsoltárra
végződik 2 hálaad Zsoltároka magába foglal rés áldássa kezdődi é végződik
bevezet áldá boruc seómár Maj eze biblia része következnek I Króniká 16 8-37
tovább Zsolt 99 5 99 78 38 9 12 25.6 68 35-36 94 1-2 3 9 46 8 44 13 20 10 21 19
33 20-22 85.8 44 27 81 11 144 15 13 6 Hód laadono 100 Zsoltá mizmo leszod Zsolt
104.31 113.2-4 135.13:103.19 I.Kir 16.31 Zsolt 10.16 33.10 Péld 1 21 Zsolt 33
11 33.9 132.1 135.4 94 14 78 38 20.10 jeh chevó Zsol 84.5 144.1 é 145 ásr
146-150 Zsolt 89 53 135 21 I Króniká 29 10-13 Nechemj 9 6-12 II Móze
14246.h
CÍMSZ Sachari
SZÓCIK Sacltaris mindenna regge i héb nev Megfel jeruzsále Szentélyb hozo
regge áldozatna zsinagóg bizony napja kihagyásokka illetől betoldásokk mondjá
egymást megkülönböztethe részb ál Beveze rés Hálaa Zsoltáro Sém Tefill Befeje
rés beveze ré tartalmaz úgyneveze regge áldások Bircho hasach mely általáb
hálaa tartalmúa Ugyancs rész foglalj Bibl hagyomá áldoza szakaszai mely
elpusztu jeruzsále szentély emlékeztetn Korbono bevezet el ré 3 Zsoltárr
végződi hálaa Zsoltárok magáb fogla ré áldáss kezdőd végződi beveze áld boru
seómá Ma ez bibli rész következne Krónik 1 8-3 továb Zsol 9 9 7 3 1 25. 6 35-3
9 1- 4 4 1 2 1 2 1 3 20-2 85. 4 2 8 1 14 1 1 Hó laadon 10 Zsolt mizm leszo Zsol
104.3 113.2- 135.13:103.1 I.Ki 16.3 Zsol 10.1 33.1 Pél 2 Zsol 3 1 33. 132. 135.
9 1 7 3 20.1 je chev Zso 84. 144. 14 ás 146-15 Zsol 8 5 13 2 Krónik 2 10-1
Nechem 6-1 I Móz 1 3 v.-t 1 1 v.-i dicsé dalok tartalma bibli részek befeje
áldá jistabac tulajdonképp va i i kezdődi horchuva me cs közöss Minj jelenlétéb
mondhat ró gerinc se i alkotj megelőző k áldás befejezés ped e áldá mondana
beveze áld jóc őrt jócérhamórószi másod pedigahá rabbót beahavó terje Ma se
szakasz következne nevezetes se Móz 4- vehó som Mó 1 13-2 cici I Mó 1 37-4
befeje áld i kezdőd eme véjác go jiszróél tar i főrés teflll va illetől későb
betold folyt áldásmondá Állan rész mely mind alkalomma ünnepnap mondana el hár
utol hár áldá tizenkile áld követke tartalomm bí ősatyá feltámadá Ist szentség
értele megtéré megbocsátá megváltá gyógyulá term áldás számkivetett
összegyűjtés ítéle eretneke jámboro Jeruzsál felépítés Dáv dinasztiáján
dicsőség im sze szolgála hálaadá áldá állan 1- 17- áldás inká hál közbees 4-
könyör tartalmúa E imá miut közs elimádkozt előimádko megismétl Ez ismétlésn
mondj kedus né szlichosz-részletek illeszten b Szlichós Böjtnap Végü befeje
rész következne nevezetese tachan tóraolvas ás ole Zsoltár Napizsoltár
kinek-kin magánájtatossá rész vá mindenna regge istentiszteletne me követke
változások szenved el ré valamenn napj azono áldoza rész szomba újho napj
beiktatj vonatko bibli áldoza rész I Mó 28,9-1 illetől 11- hálaa Zsoltár köz
elmar 10 Zsolt követke napok szombato ünnepnapoko jom-kipp előnapjá pesza
előnapj félünnepnapja me ez napok hálaáldozat n mutatt jeruzsále Szentélybe Zsolt
címéb ped hálaáldoz nev vise Zsolt helye beiktatj szombat ünnepnapok 1 3
91,135,13 33,92,9 Zsoltároka Hosá rab l. napj 10 Zsoltá i m beiktatottak
elmondjá Szomb ünnepnapok ré befeje áldá helye hossza szöve vismás mondjá se ré
gerinc bibli szakaszo állan változatla Szombat el áld hamé loór kezde rés helye
hak joduch mondana tefil szomb ünnepnapok cs h áldásb ál Megmar köznapi köz el
utol 17- közbee 4- helye eg ünnepr szombatr szó kerü Előimádko ált va ismétlésk
né költ részek illeszten Pij befeje rész köz bizony napok tackan elmara
tóraolvas zsinagóg nap szeri változi ás né részeiv együ délután tevőd á ole na
Zsoltár állandóa m Kadi
14246.
CÍMS Sachar
SZÓCI Sacltari mindenn regg hé ne Megfe jeruzsál Szentély hoz regg áldozatn
zsinagó bizon napj kihagyásokk illető betoldások mondj egymás megkülönbözteth
rész á Bevez ré Hála Zsoltár Sé Tefil Befej ré bevez r tartalma úgynevez regg
áldáso Birch hasac mel általá hála tartalmú Ugyanc rés foglal Bib hagyom áldoz
szakasza mel elpuszt jeruzsál szentél emlékeztet Korbon beveze e r Zsoltár
végződ hála Zsoltáro magá fogl r áldás kezdő végződ bevez ál bor seóm M e bibl
rés következn Króni 8- tová Zso 25 35- 1
20- 85 1 H laado 1 Zsol miz lesz Zso 104. 113.2 135.13:103. I.K 16. Zso
10. 33. Pé Zso 33 132 135 20. j che Zs 84 144 1 á 146-1 Zso 1 Króni 10- Neche
6- Mó v.- v.- dics dalo tartalm bibl része befej áld jistaba tulajdonkép v
kezdőd horchuv m c közös Min jelenlété mondha r gerin s alkot megelőz áldá
befejezé pe áld mondan bevez ál jó őr jócérhamórósz máso pedigah rabbó beahav
terj M s szakas következn nevezete s Mó 4 veh so M 13- cic M 37- befej ál kezdő
em véjá g jiszróé ta főré tefll v illető késő betol foly áldásmond Álla rés mel
min alkalomm ünnepna mondan e há uto há áld tizenkil ál követk tartalom b ősaty
feltámad Is szentsé értel megtér megbocsát megvált gyógyul ter áldá számkivetet
összegyűjté ítél eretnek jámbor Jeruzsá felépíté Dá dinasztiájá dicsősé i sz
szolgál hálaad áld álla 1 17 áldá ink há közbee 4 könyö tartalmú im miu köz
elimádkoz előimádk megismét E ismétlés mond kedu n szlichosz-részlete illeszte
Szlichó Böjtna Vég befej rés következn nevezetes tacha tóraolva á ol Zsoltá
Napizsoltá kinek-ki magánájtatoss rés v mindenn regg istentiszteletn m követk
változáso szenve e r valamen nap azon áldoz rés szomb újh nap beiktat vonatk
bibl áldoz rés M 28,9- illető 11 hála Zsoltá kö elma 1 Zsol követk napo szombat
ünnepnapok jom-kip előnapj pesz előnap félünnepnapj m e napo hálaáldoza mutat
jeruzsál Szentélyb Zsol címé pe hálaáldo ne vis Zsol hely beiktat szomba
ünnepnapo 91,135,1 33,92, Zsoltárok Hos ra l nap 1 Zsolt beiktatotta elmondj
Szom ünnepnapo r befej áld hely hossz szöv vismá mondj s r gerin bibl szakasz
álla változatl Szomba e ál ham loó kezd ré hely ha joduc mondan tefi szom
ünnepnapo c áldás á Megma köznap kö e uto 17 közbe 4 hely e ünnep szombat sz
ker Előimádk ál v ismétlés n köl része illeszte Pi befej rés kö bizon napo
tacka elmar tóraolva zsinagó na szer változ á n részei egy délutá tevő ol n
Zsoltá állandó Kad
14246
CÍM Sacha
SZÓC Sacltar minden reg h n Megf jeruzsá Szentél ho reg áldozat zsinag bizo
nap kihagyások illet betoldáso mond egymá megkülönböztet rés Beve r Hál Zsoltá
S Tefi Befe r beve tartalm úgyneve reg áldás Birc hasa me által hál tartalm
Ugyan ré fogla Bi hagyo áldo szakasz me elpusz jeruzsá szenté emlékezte Korbo
bevez Zsoltá végző hál Zsoltár mag fog áldá kezd végző beve á bo seó bib ré
következ Krón 8 tov Zs 2 35 20 8 laad Zso mi les Zs 104 113. 135.13:103 I. 16
Zs 10 33 P Zs 3 13 13 20 ch Z 8 14 146- Zs Krón 10 Nech 6 M v. v. dic dal
tartal bib rész befe ál jistab tulajdonké kezdő horchu közö Mi jelenlét mondh
geri alko megelő áld befejez p ál monda beve á j ő jócérhamórós más pediga rabb
beaha ter szaka következ nevezet M ve s 13 ci 37 befe á kezd e véj jiszró t főr
tefl illet kés beto fol áldásmon Áll ré me mi alkalom ünnepn monda h ut h ál
tizenki á követ tartalo ősat feltáma I szents érte megté megbocsá megvál gyógyu
te áld számkivete összegyűjt íté eretne jámbo Jeruzs felépít D dinasztiáj
dicsős s szolgá hálaa ál áll 1 áld in h közbe köny tartalm i mi kö elimádko
előimád megismé ismétlé mon ked szlichosz-részlet illeszt Szlich Böjtn Vé befe
ré következ nevezete tach tóraolv o Zsolt Napizsolt kinek-k magánájtatos ré
minden reg istentisztelet követ változás szenv valame na azo áldo ré szom új na
beikta vonat bib áldo ré 28,9 illet 1 hál Zsolt k elm Zso követ nap szomba
ünnepnapo jom-ki előnap pes előna félünnepnap nap hálaáldoz muta jeruzsá
Szentély Zso cím p hálaáld n vi Zso hel beikta szomb ünnepnap 91,135, 33,92
Zsoltáro Ho r na Zsol beiktatott elmond Szo ünnepnap befe ál hel hoss szö vism
mond geri bib szakas áll változat Szomb á ha lo kez r hel h jodu monda tef szo
ünnepnap áldá Megm közna k ut 1 közb hel ünne szomba s ke Előimád á ismétlé kö
rész illeszt P befe ré k bizo nap tack elma tóraolv zsinag n sze válto része eg
délut tev o Zsolt álland Ka
1424
CÍ Sach
SZÓ Saclta minde re Meg jeruzs Szenté h re áldoza zsina biz na kihagyáso
ille betoldás mon egym megkülönbözte ré Bev Há Zsolt Tef Bef bev tartal úgynev
re áldá Bir has m álta há tartal Ugya r fogl B hagy áld szakas m elpus jeruzs
szent emlékezt Korb beve Zsolt végz há Zsoltá ma fo áld kez végz bev b se bi r
követke Kró to Z 3 2 laa Zs m le Z 10 113 135.13:10 I 1 Z 1 3 Z 1 1 2 c 1 146 Z
Kró 1 Nec v v di da tarta bi rés bef á jista tulajdonk kezd horch köz M jelenlé
mond ger alk megel ál befeje á mond bev jócérhamóró má pedig rab beah te szak
követke neveze v 1 c 3 bef kez vé jiszr fő tef ille ké bet fo áldásmo Ál r m m
alkalo ünnep mond u á tizenk köve tartal ősa feltám szent ért megt megbocs
megvá gyógy t ál számkivet összegyűj ít eretn jámb Jeruz felépí dinasztiá dicső
szolg hála á ál ál i közb kön tartal m k elimádk előimá megism ismétl mo ke
szlichosz-részle illesz Szlic Böjt V bef r követke nevezet tac tóraol Zsol
Napizsol kinek- magánájtato r minde re istentisztele köve változá szen valam n
az áld r szo ú n beikt vona bi áld r 28, ille há Zsol el Zs köve na szomb
ünnepnap jom-k előna pe előn félünnepna na hálaáldo mut jeruzs Szentél Zs cí
hálaál v Zs he beikt szom ünnepna 91,135 33,9 Zsoltár H n Zso beiktatot elmon
Sz ünnepna bef á he hos sz vis mon ger bi szaka ál változa Szom h l ke he jod
mond te sz ünnepna áld Meg közn u köz he ünn szomb k Előimá ismétl k rés illesz
bef r biz na tac elm tóraol zsina sz vált rész e délu te Zsol állan K