1. Ha radarral közlekedő vízi jármű, a radarképernyőn olyan hajót észlel, amelynek helyzete és/vagy mozgása veszélyt idézhet elő, illetve ha olyan vízterülethez közeledik, amelyen a radarral még nem észlelhető hajó tartózkodhat,-a magányos hajó - egy hosszú hangot,
- a karaván, illetve mellévett alakzat - két hosszú hangot,
- a komp - egy hosszú és négy rövid hangot
köteles adni, amelyet olyan gyakran kell megismételnie, ahogy az szükséges. Köteles továbbá rádiótelefonján a hajózás biztonságát szolgáló adatokat közölni, sebességét csökkenteni, szükség esetén megállni.
2. A komp az 1. pontban meghatározott hangjelzést észlelve köteles egy hosszú és négy rövid hangot adni, majd rádiótelefonján közölni haladása és kitérése irányát.
3. Ha a 6.33 cikk 1-3. pontban foglaltaknak megfelelően, radar nélkül közlekedő hajó, az 1. pontban előírt hangjelzést észleli, köteles a 6.33 cikk 5. pontjában foglaltakat megtartani.
4. Radar nélkül közlekedő komp
a) menetben legfeljebb 1 perces időközönként, valamint b) az 1. pontban meghatározott hangjelzéseket észlelve köteles egy hosszú és négy rövid hangot adni.
A b) pont szerinti esetben rádiótelefonján közölnie kell haladása és kitérése irányát.
5. A hajó vezetője köteles a rádiótelefonján vett közleményt visszaigazolni, megadva saját adatait, valamint az elhaladásra javasolt oldalt.
6. Karaván és mellévett alakzat esetében az 1. és 5. pontban foglaltak arra a hajóra vonatkoznak, amelyen azok vezetője tartózkodik.
7. A kikötő és - az illetékes hatóság által kijelölt - veszteglőhely területén kívül veszteglő hajó, ha más hajó vagy komp hangjelzését észleli, percenként egy harangkongatást köteles adni. Ha a jelzés leadására nem áll rendelkezésre harang (pl. a kishajón), a Szabályzatban foglalt jelzésekkel össze nem téveszthető módon, más alkalmas eszközzel kell a harangkongatást pótló jelzést adni.
Tavon közlekedő nagyhajón a 6.32 cikk 1. a)-b) pontjában megjelölt berendezések mellett kiegyenlített (kompenzált) és üzemképes hajótájolónak is kell lennie.
Forrás: Hajózási Felügyelet