1. A hajózási jelzőfények fényerejük szerint három csoportba sorolhatók:
szokásos fény,
közepesen erős fény,
erős fény.
2. A színes fényt általában fehér fényforrás és színes színszűrő segítségével hozzák létre. A fények megszabott kromatikus tartományait a 4. melléklet tartalmazza.
A színes szűrő szelektív szűrő, ezért a színes szűrő fényátbocsátási tényezője a ráeső fénysugár, azaz a fényforrás spektrális összetételétől függ. A gyakorlatban a következő teljes fényátbocsátási tényezőket alkalmazzák a színszűrőknél:
vörös vagy zöld:=0,10-0,20
sárga:=0,40-0,60
kék:> 0,02
3. A hajózási jelzőfények fényerejének határértékeit az 1. táblázat tartalmazza. Valamennyi megadott érték az "Io" fotometrikus fényerő 75%-ának megfelelő, üzemi körülmények között alkalmazott "IB" fényerő értéke:
IB=0,75*Io
A 0,75 együttható a fényforrás tartós használata eredményeként beálló fényerőcsökkenés és a fényforrás, valamint az optikai rendszer bizonyos fokú elszennyeződésének hatását veszi figyelembe.
Az 1. táblázatban megadott értékek érvényesek valamennyi irányban, vízszintes fokális síkban, a fényjelzés hasznos látószög tartományában. A vízszintes fokális síkhoz viszonyított 7,5°-os függőleges dőlés mellett a fényerő nem lehet kevesebb a vízszintes fokális síkban nyert fényerő 5%-ánál.
4. Az üzemi körülmények között használatos, candelában kifejezett IB fényerő és a kilométerben megadott "t" láthatósági távolság összefüggését éjszakai viszonyok között a következő egyenlet fejezi ki:
IB=0,2.t
Egyes hajók esetében az illetékes hatóság engedélyezheti az üzemi körülmények között alkalmazott IB=0,3-0,5 cd fényerőt, amely t=1,0-1,3 km láthatóságnak felel meg..q, ahol: a 0,2 tényező az éjszakai viszonyok között a 0,2 mikrolux értékben nemzetközileg egyeztetett érzékelési határnak és a "t" érték méterről kilométerbe való átszámításának felel meg, a "q" pedig a légkörben egy kilométerre vonatkoztatott fényterjedési tényező.
A hajózási jelzőfények láthatósági távolsága meghatározásához q=0,76 értéket kell felvenni, amely 14,3 kilométer látótávolság meteorológiai viszonyainak felel meg. A fenti egyenlet értelmében és a 1. táblázatban megadott fényerő függvényében a láthatósági távolságot a következőképpen kell meghatározni:
Forrás: Hajózási Felügyelet