Előző: 1991. aug. 5., hétfő

1991. aug. 6., kedd

Ma ismét szép reggelre ébredtünk. Minden nagyon párás, de süt a Nap.

A hattyúk újra meglátogattak minket, és most én adtam nekik enni. Nagyon féltem. Túl nagyok.

Elhúzott lefelé egy seclovák vontatmány. A vontató kormányfülkéje le volt szerelve. Valószínűleg lemérték, hogy így elférnek ama bizonyos passaui híd alatt. Úgy látszik, nagyon mehetnékjük volt.

Pakolás közben egy Policáj motorcsónak lelassított mellettünk, hogy ne zavarjanak minket a hullámai. Európa...

Reggeliztünk a hajón. A szokásosat.

A folyó itt nem nagyon folyik. Viszont szembeszél fúj. Később ez lecsendesedett.

Elment mellettünk lefelé a "Mátra" vontató, és találkoztunk a felfelé haladó "Dorog"-gal. Ilyenkor mindig nagy az öröm. (Csak Csaszit törte ki a frász, ugyanis éppen fél lábon egyensúlyozva teregetett, amikor ránk dudált a "Dorog". Csaszi egy kedves "Anyádat ijesztgesd!" felkiáltással viszonozta a köszönést.)

Deggendorfban kikötöttünk, és elmentünk bevásárolni. Mindenki, főleg Kornél nagy örömére találtunk egy ALDI-t. Itt minden olcsóbb. Nagyon jó hely. Vettünk tejet (12 litert), sört (24 dobozzal), túrókrémet, banánt, müzlit és corn flakes-t. Kekszet, zsömlét, kenyeret és csokikat is vettünk.

Visszamentünk a hajónkhoz. A fiúk elmentek vízért. Aztán hoztak a vödörben meleg vizet, mert mosni szerettem volna. Később mostam is a hajón. Érdekes dolog. De jó.

Utána megebédeltünk. Előzőleg beleömlött a Dunába egy széles folyó (mint később kiderült, az Isaar), és így már nagyon gyorsan folyt. Mindig olyankor ettünk, amikor volt sodrása a folyónak. Ebéd: Csaszi: töltöttkáposzta, Kornél: halászlé, én: rakottkáposzta.

A fiúk már egy csomó sört megittak abból, amit vettünk. (Az semmi! Miután megállapítottuk Csaszival, hogy a banánoxáma hárommal osztva kettőt ad maradékul,...)

Már 8 teniszlabdánk van! Ma is találtunk kettőt.

Ma este a bal parton kötöttünk ki. Ez is szenzációs hely. A parton kis öblök, kikötők vannak kiképezve (ez nagyon magyaros volt), mellette szép fű, fák. Otthonos (Ott honos.) Pár nappal ezelőtt még víz alatt volt, amint látszik. Most már apad a Duna.

Főztünk zöldségkrémlevest, és lángost sütöttünk. Most még finomabb volt, mint múltkor. Banánt és csokit is ettünk. Az evésről csináltunk egy képet az automatával. Nagy nehezen sikerült is. Kíváncsi vagyok, milyen lett!

Ilyen:

aug. 6.
2246 fkm.
Vacsi!!!

Este fürdés. (Utána elkísértem Anikót pisilni, mert félt a sötétben.) Most Kornél gitározik és énekel. Most pedig hangolja a gitárt. Tegnap én hangoltam be.

Nos, most következik a rajz: (holnap korán kelünk, aludni kell)

(Ennek oka, hogy meg akarjuk nézni Passaut.)