Előző: 1991. aug. 18., vasárnap

1991. aug. 19., hétfő

Újra itthon!

Reggel 8 órakor ébresztett Kornél. Éjszaka úgy aludtam, mint akit fejbekólintottak. Összepakoltunk. Indulás 1/2 10 körül.

Reggeli a hajón. Gyümölcsrizs. Puding.

Kb. 26 km van Horányig. De azért evezünk. A szél változó irányú, de inkább szembefúj.

aug. 19.
1668 fkm.
Horány

1/2 1 körül értünk Horányba. A parton volt az Umann család.

Valentin már egyedül jár! Méghozzá stabilan. Dorka is már nagy. Megkérdezte tőlem, hogy: "Szomorú vagy?" (Miután előzőleg beprogramoztam rá.)

Kicsit beszélgettünk velük (jobbanmondva én beszélgettem, a fiúk pedig felvitték a felesleges dolgokat, amiket Kornél szülei hazavittek), utána ebéd. Töltött paprika, gyümölcsleves.

Idő közben vihar szele fútt el fejünk felett. De szerencsére nem lett belőle semmi.

Elindultunk. Már csak 13 km a csónakházig. Ez gyorsan ment.

A csónakházban (1655,5 fkm., jobb part, Lidó csh.) búcsút mondtunk a katamaránnak, és szétszerelték a fiúk.

Pakoltunk, miközben Kornél és Csaszi elvitték a másik kenut (nem a Kornélét) a csónakházába (Duna II. csh. az Újpesti-öbölben). Csaszi alig tudott beszállni a már igencsak instabil járműbe.

Utána Csizit hazavittük (ugyanis Kornél papája odajött a csónakházhoz autóval). Ezután elmentünk abba a bizonyos másik csónakházba. A fiúk már a szomszédos falatozóban majszolták a sült hekket sültkrumplival. Finom volt.

Ezután Kornélékhoz robogott a Moszkvics. Ott is Összepakoltuk a cuccainkat, majd haza. Útközben Kornél beadta a filmjét előhívatni. Én úgy döntöttem, hogy 29 Ft/kép helyett 16 Ft/képért fogom máshol megcsináltatni, bár az nem lesz készen holnap reggelre.

Otthon kipakoltunk, összekészítettem az Editékhez viendő holmikat (meglepiket), ettünk egy kis sütit, majd elindultunk Editékhez. Kornél mindenéért vissza kellett mennem (mert Anikóéknál felejtettem).

Petra milyen nagy és milyen tündéri! Annyira aranyos volt! És örült is az ajándékoknak. Gyuri is otthon volt, együtt a Pálinkás család. 1 órát töltöttem velük, majd hazasiettem.

Felhívtam Zolit. Azt beszéltük meg, hogy odamegyek. Mielőtt elindultam, Lengyel Csaba felhívott. Megbeszéltük a holnapi estét. Utána idejöttem. Csináltunk spagettit. Jó újra együtt lenni ezzel az őrülttel.

Miután elvittük Anikót Edithez, hazaszállítottam Csaszit. Megpróbáltunk első kézből értesülni a szovjet puccs fejleményeiről a Vremjából, rá kellett azonban döbbennünk, hogy orosztudásunk hagy némi kívánnivalót maga után.

Csepelről a Rózsadombra Budakeszin át vezet a legrövidebb út - pápalátogatás idején. Úgy döntött ugyanis a Szentatya, hogy a Népstadionból a BAH-csomóponton keresztül jön vissza a rezidenciájába. Odafelé elég volt neki a Vérmező is. De azért röpke 1 óra alatt így is hazaértem autóval.

Este föladtam 8 db táviratot ezzel a szöveggel: augusztus huszadikaan 20 oorakor talaalkozoo az arany jaanos utcai metronaal. korneel.

Azután alvás egy iszonyatos rendetlenség közepén.