Előző: 1991. aug. 8., csütörtök

1991. aug. 9., péntek

Reggel 3/4 8-kor keltünk. Az éjszaka állítólag nagy eső volt (zápor, majd csendes eső), de én ebből semmit sem hallottam. (Az állítás forrása mi voltunk Csaszival.) Kornél mondta reggel, hogy csont száraz a sátor. Érdekes. Pedig borult volt az ég. Ilyenkor bezzeg száraz a levegő. Amikor süt a nap, akkor minden csurom víz.

3/4 9-kor akartunk indulni. 8.55-kor sikerült. De ez óriási eredmény!

A vízen reggeliztünk. Zsemlét, olajoshalat, májkrémet, és a szokásos müzlit. Utána Csaszi mosott. Közben mi pihentünk. Aztán a fiúk eveztek, én újra elaludtam a vízen.

Ma kétszer zsilipeltünk. Az elsőnél tele volt hajókkal a zsilip. Volt 2 db uszály, 2 db motorcsónak és mi. Alig fértünk el. Ráadásul a motoros hajók nagyon büdöset csináltak.

A második zsilip Linz után volt. Linzben vettünk kenyeret és zsemlét a hétvégére. Vettem testápolót és dezodort, mert lényegesen olcsóbb, mint otthon.

Amikor kijöttünk az áruházból, akkor vettük észre, hogy ugyanott vagyunk, ahol 2 évvel ezelőtt is jártunk (biciklivel). Ahol ki volt írva, hogy Ungarische Spezialität: LANGOS. Jó volt, hogy felismertük. 2 éve kihaltak voltak az utcák, mert hétvége volt. Most pedig nyüzsi.

Amikor elindultunk, szembe jött 9 motorcsónak. Érdekes dolgot figyeltünk meg: a németek lassítottak, amikor mellénk értek, hogy ne csináljanak olyan nagy hullámot, az osztrákok pedig ugyanúgy mentek tovább.

Anikó csinált szörpöt. Ehhez először a teli 20 literes kanna tartalmát beleöntötte az 5 literesbe, majd az egészet a másfél literes pille palackba.

A zsilipre 1/2 órát kellett várnunk. Közben Kornélék elkötöttek a partról, és belökték a hajót a vízbe. Én meg evezhettem vissza. Remekül visszaértem, mire újra ellöktek. Így hát megtanulhattam kormányozni.

Zsilip után szállás után néztünk. (Zsilip előtt ettünk: Kornél: rakottkáposzta, Csaszi: pacalpörkölt, én: rakottkáposzta.) A bal parton láttunk egy kis kavicsos partot. Mikor kikötöttünk és Kornél körülnézett, megdöbbent. Kb. 1/2 méter magasan állt a Duna hordaléka, homokos vmi. Az útról úgy tolták le, mint a havat szokás. Ilyet még nem láttunk. Mindez a vízszinttől jópár méter magasságban. Mekkora lehetett itt a Duna??

aug. 9.
2116 fkm.
Hordalék

Utána a jobb oldali partot néztük meg. Hasonló a helyzet. Kedves kis, fából eszkábált, Robinson-szerű bungallók álltak homokban. Eléggé lehangoló. Azelőtt biztos remek kis hely lehetett.

Tovább eveztünk. Egy gát 2 részre osztotta a Dunát. A bal parton kis városka (Mauthausen). Mi a gát után visszaeveztünk az állóvízben, ott kerestünk sátorhelyet. A helyzet az előzőekhez hasonló. Csak itt nem olyan nagy a homok.

Végül itt maradtunk (2113,6 fkm., jobb part). Sátorverés és árokásás után én elkezdtem vacsoráhozvalót pucolni, a fiúk pedig hoztak kukoricát. (Találtuk.) Ez épp itt fő mellettem. Ettünk levest. Lesz még rákszirom is. A kukorica épp most lett készen.

Itt kevés a szúnyog, viszont itt ment el az előbb egy hatalmas pók. Csaszi látott egy fekete egeret is futni. Szóval ez egy ilyen hely.