Irodalom | TARTALOM | Színházi viszonyok a kiegyezés után |
FEJEZETEK
A népszínmű útkeresését, Szigligeti munkásságának ide illő részét a Világos utáni első alkorszakban tárgyaltuk (l. a 17. fejezetet). Ezúttal a fejlődés egy újabb szakaszát, a polgári dráma megteremtését célzó kísérleteket mutatjuk be. Vizsgálódásaink előterében továbbra is Szigligeti munkássága áll, majd később, rendszerezésünk harmadik alkorszakában, Csiky Gergelyé (l. a 65. fejezetet).
Ahhoz, hogy tisztán lássuk a fejlődés útját, mindenekelőtt Szigligeti és Csiky művészetében, elemeznünk kell a színházi viszonyokat, figyelemmel a nyolcvanas, kilencvenes évekre is. Tesszük ezt főképp azért, mert a kiegyezés utáni színháztörténet nem osztható ugyanolyan alkorszakokra, mint a nemzeti-polgárosult irodalom differenciálódási folyamata.
Irodalom | TARTALOM | Színházi viszonyok a kiegyezés után |